Красимира Хаджийска
Красимира Хаджийска / Костадин Кръстев-Коко за Forbes Bulgaria
Научихме се да бъдем смели в новите стъпки и да взимаме по-рискови решения, нещо присъщо на предприемачите, заяви главният оперативен директор на Нова Броудкастинг Груп пред сп. Forbes
Гост в специалния проект на сп. Forbes – „Жени на върха“ – е главният оперативен директор на Нова Броудкастинг Груп Красимира Хаджийска. В интервюто тя говори за иновациите на медийния пазар и смелостта да експериментираш.

Вие сте част от екипа на „Нова Броудкастинг Груп“ над 20 години. Какво ви насочи към света на медиите?

Медиите не бяха конкретно желание, но 21 години по-късно мога да кажа, че се превърнаха в моя съдба. През 2003 година кандидатствах за позицията Key Account Manager в търговския отдел на Нова телевизия и имах интервю с търговския директор в този период Томас Корено. Още преди да се прибера вкъщи, той вече ми бе изпратил оферта, която приех. Благодарна съм за този шанс, защото Том е безупречен професионалист, от когото получих солидна основа, широк контекст за медийния бизнес и най-добрите търговски практики, които ми помагат и до днес. На пръв поглед срещата с него може да изглежда  като съвпадение. Аз обаче не мисля, че има случайност в работа, която не спира да те вълнува повече от две десетилетия.



Как се промени медийният свят през това време?

Медийната индустрия е сред най-динамичните и се изисква да поддържаме високо ниво на представяне всеки ден. Това е предизвикателна и сложна задача в години на бурно развитие, все по-изискваща аудитория и големи обществени ангажименти. Разцветът на стрийминг платформите, онлайн медиите и социалните мрежи първоначално предизвика опасенията на много експерти за залеза на традиционните медии. Но въпреки сериозните технологични промени, нито една не изчезна. Няма спор, че медийният свят претърпя голяма трансформация, но ние започнахме ефективно да използваме предимствата както на новите, така и на традиционните медии. Влиянието на фалшивите новини също се засилва и вярвам, че само качествената журналистика може да противостои на тази тенденция.

Красимира Хаджийска
Костадин Кръстев-Коко за Forbes Bulgaria

Кои са най-големите иновации и стратегически стъпки, които доведоха до мащаба, който компанията има в момента?

Тази година Нова Броудкастинг Груп отбелязва своя 30-годишен юбилей. Една компания, стартирала като малка регионална телевизия с несигурно бъдеще, се превърна не просто във водеща медийна и технологична сила, но и в едно от забележителните явления на българския медиен пазар и основен двигател за неговото развитие. Първи в България въведохме риалити формат, първи създадохме Sales House и започнахме да си партнираме и с други телевизионни групи, първи предложихме специализиран премиум спортен пакет. Направихме дигитална трансформация и присъединихме най-голямата дигитална медийна компания – Нет Инфо. След това разширихме портфолиото си с радиостанциите и вестниците, предлагайки 360-градусови възможности на нашите партньори. Започнахме да създаваме сериали в почти всички жанрове и да подкрепяме българската киноиндустрия. Отчетохме рекордни резултати в гледаемостта на NOVA, а програмирането на телевизионните ни сезони се превърна в непреодолимо предизвикателство за конкурентите. На площ от почти 17 000 кв. м открихме първия в България самостоятелен комплекс за електронни медии от ново поколение и поканихме в „Арена София“ 11 000 души за публика на живо само на едно предаване.

Какво ви помага да мислите извън рамката, “извън отъпканите пътеки”?

Дързостта да бъдеш новатор и да не се страхуваш да експериментираш. Стартирайки като малка телевизия, NOVA години наред бе в догонваща позиция. Научихме се да бъдем смели в новите стъпки и да взимаме по-рискови решения, нещо присъщо на предприемачите. Вярвам, че толкова години по-късно това наше качество е още в сила и тази смелост продължава да ни движи напред. В медийния бизнес са нужни енергия, ясни цели и добър екип, с какъвто съм горда, че работя.

Какви са най-големите предизвикателства, с които вие лично сте се сблъсквали?

Преживях пътя на компанията до лидерската позиция. Той беше труден и стръмен. Вярвам, че по-трудно е да се задържиш на върха и да мотивираш екипа си да надскача сам себе си в търсене на по-големи възможности. Намираме се в доста напрегната и предизвикателна година и сега, но вярвам, че отново ще се справим и ще излезем още по-смели и силни от нея. Благодарна съм на прекрасното си семейство и съпруга ми, които винаги са до мен в най-тежките и трудни моменти и ме подкрепят.

Какво е необходимо, за да имате успех в динамичния медиен свят над 20 години?

Оптимист съм по природа и откривам позитивите и в най-трудните ситуации. Търся хубавото и в лошото.  Смятам за ценни качества адаптивността и умението да слушаш внимателно. Това е мое желязно правило – да чувам различните мнения, независимо от кое стъпало в йерархичната стълбица идват. Уча се от всеки с благодарност.