В училищата липсва точно определен ред за действие при сигнал за насилие над дете или при инцидент - тази констатация правят от Държавната агенция за закрила на детето, след проверки в учебни заведения, извършени в началото на тази година.
Инспекторите са констатирали още, че персоналът на учебните заведения все още няма умения и знания да разпознава дете в риск, а също така не припознава органите по закрила на детето като партньори.
Очертава се и тенденция за увеличаване на броя на деца в детски заведения и ученици в първи клас, които проявяват нетипично и агресивно поведение, и педагозите срещат сериозни затруднения в работата.
В тази връзка от агенцията предлагат на образователното министерство да бъде разработена съвместно методика за работа и да се регламентира ясно дейността на педагогическите съветници в училищата, тяхната роля, взаимодействието им с органите за закрила на детето и родителите.
Необходимо е да се направи преглед на действащата нормативна уредба и тя да се промени във връзка с професионалното обучение на ученици с обучителни затруднения, които учат интегрирано в масови училища и не са с умствена изостаналост, и да се разработи методика за учебния план, по който се обучават тези деца, препоръчват от агенцията.