Тапите по магистрала Хемус вече са с две по-малко
Тапите по магистрала Хемус вече са с две по-малко / снимки: МРРБ

От 3 ноември тапите по АМ „Хемус" са с две по-малко, тъй като предсрочно завършва ремонтът на виадукт „Елешница" и на двата виадукта при км 41 и се възстановява нормалното движение и в двете ленти. Това е обявила министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която инспектира ремонтите на виадукта при км 15 на магистралата, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров и Парашкев Кръстев - изпълнителен директор на „Автомагистрали" ЕАД, съобщиха от МРРБ.

Министърът е подчертала, че приключването на ремонтните дейности е изключително важно, тъй като в последните месеци се създаваха проблеми с трафика всеки петък и неделя на седмицата.

Павлова: Със законови промени готвим сериозни глоби за шофьорите без винетка

Виадуктът „Елешница" е най-голямото съоръжение извън тунелите, които се ремонтират през този сезон. Тази година с осигурените от правителството 11,5 млн. лв. се ремонтира платното за Варна на виадукт „Елешница". Съоръжението, с дължина 646 метра, вече е с нова асфалтова настилка и хидроизолация, подменени дилатационни фуги, тротоарни конзоли, санирани стълбове. Изградена е колекторна отводнителна система, а за по-висока безопасност на шофьорите са поставени нови мантинели и пътна маркировка. Монтирани са двойни мантинели за по-добра пътна безопасност и предотвратяване обръщане или изпадане от виадукти. Новост има и при тротоарните конзоли, които вече не са метални и нямат опасност от корозия и падане.

5,3 млн. лв. от бюджета на АПИ са вложени в ремонта на виадуктите при 41-ви километър на автомагистралата. Над 15 млн.лв. е инвестицията, осигурена приоритетно от правителството. Павлова е подчертала, че средствата са вложени в качествен ремонт и нови съоръжения за пътна безопасност при най-новите и най-високи норми.

Павлова посочи най-голямото предизвикателство за пътуващите през зимата

Тапите по магистрала Хемус вече са с две помалко
netinfo
„Това съоръжение не е ремонтирано 37 години, наред с всички останали, които са в лошо състояние. Както бяхме поели ангажимент за поредна година осигурихме 150 млн. лв. инвестиции за ремонт на съоръжения, мостове и тунели", е отбелязала Павлова. Тя е допълнила, че ремонтите, които са извършени на магистралата през тази и миналата година, са по най-новите съвременни технологии и с всички мерки за пътна безопасност съгласно новата наредба.

Министърът е напомнила, че остават ограниченията за движение подари ремонтите на тунелите на „Витиня" и „Ечемишка", които ще продължат до пролетта на следващата година.

Лиляна Павлова: През зимата бъдете готови за обходен маршрут на „Хемус”

Не може да се поеме ангажимент за краен срок на ремонтите, тъй като всичко зависи от това дали ще може да се работи през зимния сезон. „При зимни условия и температура под 5 градуса няма да може да се извършват голяма част от работите, затова не може да се ангажираме с крайна дата", е посочила Павлова. Тя е напомнила, че заради ремонтите на тунелите е приета специална схема за придвижване. При тежки зимни условия ще се допуска преминаване на леките коли, но за тежкотоварния трафик ще има сериозни ограничения, с цел безопасното придвижване по магистралата и недопускане на блокиране. Тежкотоварният трафик няма да преминава през магистралата, а ще трябва да ползва обходните маршрути, които са предвидени, като например пътят през Искърското дефиле.

При обилен снеговалеж, когато се налага, за определен брой часове ще се спира изцяло движението по магистралата за почистване в участъка при „Витиня" и „Ечемишка". Като обходни маршрути леките автомобили могат да ползват стария път през прохода Витиня, който е ремонтиран и подготвен за зимата.

Тапите по магистрала Хемус вече са с две помалко
netinfo

Регионалният министър е информирала, че паралелно със строителството на АМ „Хемус", приоритет на правителството е и ремонтът на основните пътни направления в Северна България.

Павлова: Приключи ерата с кръпките на пътя

Благодарение на увеличените приходи от винетки с около 100 млн.лв., толкова средства са вложени и до момента в по-малките пътища в Северна България, Северозападна и Североизточна България, където са в най-лошо състояние.

През следващата година ще се обновят над 250 км пътища със средства от Оперативна програма „Региони в растеж".