Продължава разследването на трагедията на магистрала "Струма". Прокурор и следовател заминават днес за Скопие, където на място ще вземат ДНК материал от близките на загиналите. Ще бъдат поискани и документи, свързани с изгорелия автобус.
Главният прокурор на РС Македония с последни данни за жертвите на „Струма“
Междувременно разследването проверява свидетелските показания и се опитва да установи има ли осми оцелял пътник след огнения ад. Вчера прокуратура, следствие и експерти дадоха подробности за тежкия инцидент, при който се оказа, че са загинали 44 души, а не 45, както се смяташе досега. Толкова са телата, които са идентифицирани от следователите, направили огледа на мястото на инцидента. Един от свидетелите неколкократно е потвърдил, че не 7, а 8 души са се спасили. По последни данни, пък, пътниците са били 52. Вече има назначени и експертизи, част от които са готови. Човешка грешка е водещата версия за трагедията на АМ "Струма". На мястото на инцидента са констатирани лоша пътна маркировка, лоша сигнализация и лоша организация на движението. Събраните материали категорично отхвърлят версиите пожарът да е предизвикан от контрабанда на гориво или от терористичен акт. Автоекспертите продължават да анализират възможните причини за трагедията.
Междувременно вече движението по „Струма” се осъществява двупосочно в платното за София. Пътните знаци за отбивка или чешма при обхода за п.в. „Даскалово” и п.в. „Долня диканя” липсват. Маркировката в района продължава да е бледа, като се предполага, че именно това е причината водачът на катастрофиралия македонски автобус инстинктивно да е потърсил дясната осова линия, но да не я е видял.
Разследването на АМ „Струма“: Отхвърлиха версията за терористичен акт
Нова версия: Издирват осми човек, оцелял при инцидента на „Струма“
„Автобусът е отнесъл знак, след като се удря в „острова” и мантинелата. Спирачен път има, имаше следи. За съжаление, траекторията, която е следвал автобусът, е била фатална. Захабената маркировка в дясната страна на платното е една от причините да се стигне до този инцидент с фатален край”, заяви пред NOVA автоекспертът Румен Дунев.
Той посочи, че маркировката помага на водачите да знаят къде се намират на пътното платно. Дунев е на мнение, че маркировката, неправилно поставената мантинела и лошата инфраструктура са само част от причините за фаталната трагедия.
Видео анализ на трагедията на „Струма“: Рали пилот се постави на мястото на шофьора
„Нямаме достъп до автобуса и информацията, която се подава от следствените органи, е малка. След като стана инцидентът, излезе информация, че автобусът е на три години. Впоследствие министърът на транспорта на Република Северна Македония в едно от интервютата каза, че автобусът е произведен през 2007 г. Единствено номерът му може да покаже с какво оборудване е бил. Има достатъчно надеждна техника, която да установи дали номерът му е бил подменен”, обясни още автоекспертът.
Според него най-тъжното в ситуацията било, че шофьорът е искал да спаси всички хора и в стремежа си да го направи, се е стигнало до ситуацията. Според него превозното средство не се е движело с превишена скорост.
„Ако скоростта му беше по-голяма, можеше и да успее да разкъса мантинелата, да има пострадали, но вероятността от загинали щеше да бъде малка", добави още Дунев.
След трагедията на „Струма“: Проверяват маркировката на пътищата у нас
„Това е маркировка, за която Държавната агенция заяви, че отговаря на всички изисквания. Когато обаче застанете тук, имате усещането, че сте в една широка лента за движение. На място се вижда, че е имало други навлизания. Спокойно можем да кажем, че тук има проблем”, експертът Диана Русинова.
Т.нар. котешки очички, които трябва да насочват шофьора и да му показват къде е краят на пътя, в отсечката или липсват, или са стари и много ръждясали. Проверка е показала, че те имат нулева светлоотразителност. Русинова добави, че двойната непрекъсната линия, която е поставена на метри преди отбивка вдясно, е с цел да предупреди шофьорите, че има някакво разделение. Тя подчерта, че поради дъжда и лошото време маркировката едва ли се е виждала.
„Моето мнение е, че маркировката все пак е допринесла за настъпването на този инцидент. Водачът се е объркал и не е осъзнал, че платното се разделя. Имайте предвид, че автобусът е голяма машина. Не може да бъде така овладян, както един автомобил”, каза още експертът.
Македонските митничари пуснали автобуса без проверка заради бавна система
„За първи път виждаме пълно доверие на македонските власти към прокуратурата и полицията в България, пълно доверие на македонските лекари към българските им колеги. Това всичко се отразява в македонските медии с тон на пълно разбирателство”, сподели македонският журналист Владо Перев.
За пътника, за когото вчера беше получена информация, че е осмият оцелял при инцидента, но е изчезнал, той коментира, че става дума за човек с българско гражданство от арабски произход, който случайно се намирал в болница и е добавен в списъка с пътниците. Такава информация давали български медии на македонските си колеги. Пътник, който е помагал на хората да се измъкнат от автобуса, обаче, също говори за осми човек.
„Видях коментари, че този човек е бил възбуден, може да е направил грешна преценка. Във всеки случай в Македония има пълно доверие на това, което се пише в българските медии. Без коментари, без забележки”, добави Перев.
Главният прокурор на РС Македония с последни данни за жертвите на „Струма“
Междувременно разследването проверява свидетелските показания и се опитва да установи има ли осми оцелял пътник след огнения ад. Вчера прокуратура, следствие и експерти дадоха подробности за тежкия инцидент, при който се оказа, че са загинали 44 души, а не 45, както се смяташе досега. Толкова са телата, които са идентифицирани от следователите, направили огледа на мястото на инцидента. Един от свидетелите неколкократно е потвърдил, че не 7, а 8 души са се спасили. По последни данни, пък, пътниците са били 52. Вече има назначени и експертизи, част от които са готови. Човешка грешка е водещата версия за трагедията на АМ "Струма". На мястото на инцидента са констатирани лоша пътна маркировка, лоша сигнализация и лоша организация на движението. Събраните материали категорично отхвърлят версиите пожарът да е предизвикан от контрабанда на гориво или от терористичен акт. Автоекспертите продължават да анализират възможните причини за трагедията.
Междувременно вече движението по „Струма” се осъществява двупосочно в платното за София. Пътните знаци за отбивка или чешма при обхода за п.в. „Даскалово” и п.в. „Долня диканя” липсват. Маркировката в района продължава да е бледа, като се предполага, че именно това е причината водачът на катастрофиралия македонски автобус инстинктивно да е потърсил дясната осова линия, но да не я е видял.
Разследването на АМ „Струма“: Отхвърлиха версията за терористичен акт
Нова версия: Издирват осми човек, оцелял при инцидента на „Струма“
„Автобусът е отнесъл знак, след като се удря в „острова” и мантинелата. Спирачен път има, имаше следи. За съжаление, траекторията, която е следвал автобусът, е била фатална. Захабената маркировка в дясната страна на платното е една от причините да се стигне до този инцидент с фатален край”, заяви пред NOVA автоекспертът Румен Дунев.
Той посочи, че маркировката помага на водачите да знаят къде се намират на пътното платно. Дунев е на мнение, че маркировката, неправилно поставената мантинела и лошата инфраструктура са само част от причините за фаталната трагедия.
Видео анализ на трагедията на „Струма“: Рали пилот се постави на мястото на шофьора
„Нямаме достъп до автобуса и информацията, която се подава от следствените органи, е малка. След като стана инцидентът, излезе информация, че автобусът е на три години. Впоследствие министърът на транспорта на Република Северна Македония в едно от интервютата каза, че автобусът е произведен през 2007 г. Единствено номерът му може да покаже с какво оборудване е бил. Има достатъчно надеждна техника, която да установи дали номерът му е бил подменен”, обясни още автоекспертът.
Според него най-тъжното в ситуацията било, че шофьорът е искал да спаси всички хора и в стремежа си да го направи, се е стигнало до ситуацията. Според него превозното средство не се е движело с превишена скорост.
„Ако скоростта му беше по-голяма, можеше и да успее да разкъса мантинелата, да има пострадали, но вероятността от загинали щеше да бъде малка", добави още Дунев.
След трагедията на „Струма“: Проверяват маркировката на пътищата у нас
„Това е маркировка, за която Държавната агенция заяви, че отговаря на всички изисквания. Когато обаче застанете тук, имате усещането, че сте в една широка лента за движение. На място се вижда, че е имало други навлизания. Спокойно можем да кажем, че тук има проблем”, експертът Диана Русинова.
Т.нар. котешки очички, които трябва да насочват шофьора и да му показват къде е краят на пътя, в отсечката или липсват, или са стари и много ръждясали. Проверка е показала, че те имат нулева светлоотразителност. Русинова добави, че двойната непрекъсната линия, която е поставена на метри преди отбивка вдясно, е с цел да предупреди шофьорите, че има някакво разделение. Тя подчерта, че поради дъжда и лошото време маркировката едва ли се е виждала.
„Моето мнение е, че маркировката все пак е допринесла за настъпването на този инцидент. Водачът се е объркал и не е осъзнал, че платното се разделя. Имайте предвид, че автобусът е голяма машина. Не може да бъде така овладян, както един автомобил”, каза още експертът.
Македонските митничари пуснали автобуса без проверка заради бавна система
„За първи път виждаме пълно доверие на македонските власти към прокуратурата и полицията в България, пълно доверие на македонските лекари към българските им колеги. Това всичко се отразява в македонските медии с тон на пълно разбирателство”, сподели македонският журналист Владо Перев.
За пътника, за когото вчера беше получена информация, че е осмият оцелял при инцидента, но е изчезнал, той коментира, че става дума за човек с българско гражданство от арабски произход, който случайно се намирал в болница и е добавен в списъка с пътниците. Такава информация давали български медии на македонските си колеги. Пътник, който е помагал на хората да се измъкнат от автобуса, обаче, също говори за осми човек.
„Видях коментари, че този човек е бил възбуден, може да е направил грешна преценка. Във всеки случай в Македония има пълно доверие на това, което се пише в българските медии. Без коментари, без забележки”, добави Перев.
Всичко около трагедията и хронология на целия инцидент четете ТУК