Шест длъжностни лица от Агенция "Пътна инфраструктура" са обвинени в независимо съпричиняване на смърт по непредпазливост заради трагичния инцидент в тунел "Ечемишка" от 2017 г., при който загина жена. Говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова обясни на пресконференция, че такава конструкция на обвинение е първа по рода си. Като каза, че до този момент не й е известно да е била ангажирана наказателна отговорност на длъжностни лица, които по закон имат задължението и отговорността да предприемат действия за безопасност на пътищата и пътните съоръжения.
Шестима обвинени за инцидент в тунел „Ечемишка“, при който загина жена
По думите й разследването е разкрило пълно бездействие през годините на АПИ. Тя отбеляза, че направеният анализ на доказателствата и опит ще бъде споделен и с други прокурори, като не изключи възможността тази конструкция на обвинението да бъде възприета и при други подобни казуси.
Освен бившия шеф на агенцията Лазар Лазаров са обвинени още петима, сред които и друг бивш ръководител на АПИ и настоящ член на УС Дончо Атанасов.
Проверяват тунела "Ечемишка" след като греда уби жена (ВИДЕО)
Разследването е установило, че тунелът не е ремонтиран от над 30 години, въпреки множеството сигнали за проблеми. Както и че и друг път са се случвали произшествия с материални щети заради паднали части от конструкцията.
Още през 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. се е намирала в аварийно състояние. Според заключението на вещите лица основната причина за аварията на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето й без антикорозионна защита.
Никаква поддръжка не е била осъществявана през годините, въпреки множество констатации за проблеми на съоръжението, обясни Арнаудова и каза, че той веднъж само е бил измит и боядисан. Тя констатира, че разследването се е забавило, но това се дължало на множеството събрани материали по делото и от нуждата да приключат назначените експертизи.
АПИ разяснява с ВИДЕО как да се държим в тунел в случай на инцидент
Разследването сочи още, че "Автомагистрали" ЕАД са уведомявали през годините АПИ 11 пъти, с писмени доклади за проблемите на съоръжението. Служилите на дружеството са вързали осветителните тела с тел и кабел, като са ги проверявали, тъй като не е можело да бъдат заварени заради корозията.
През 2016 г. АПИ приема доклад от независима фирма, че тунел "Ечемишка" е в критично състояние, а осветителната инсталация е опасна. Но действия не са били предприети.
Обвиняемите са с мярка "подписка", като никой от тях не е дал обяснения за случая, освен един.
Шестима обвинени за инцидент в тунел „Ечемишка“, при който загина жена
По думите й разследването е разкрило пълно бездействие през годините на АПИ. Тя отбеляза, че направеният анализ на доказателствата и опит ще бъде споделен и с други прокурори, като не изключи възможността тази конструкция на обвинението да бъде възприета и при други подобни казуси.
Освен бившия шеф на агенцията Лазар Лазаров са обвинени още петима, сред които и друг бивш ръководител на АПИ и настоящ член на УС Дончо Атанасов.
Проверяват тунела "Ечемишка" след като греда уби жена (ВИДЕО)
Разследването е установило, че тунелът не е ремонтиран от над 30 години, въпреки множеството сигнали за проблеми. Както и че и друг път са се случвали произшествия с материални щети заради паднали части от конструкцията.
Още през 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. се е намирала в аварийно състояние. Според заключението на вещите лица основната причина за аварията на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето й без антикорозионна защита.
Никаква поддръжка не е била осъществявана през годините, въпреки множество констатации за проблеми на съоръжението, обясни Арнаудова и каза, че той веднъж само е бил измит и боядисан. Тя констатира, че разследването се е забавило, но това се дължало на множеството събрани материали по делото и от нуждата да приключат назначените експертизи.
АПИ разяснява с ВИДЕО как да се държим в тунел в случай на инцидент
Разследването сочи още, че "Автомагистрали" ЕАД са уведомявали през годините АПИ 11 пъти, с писмени доклади за проблемите на съоръжението. Служилите на дружеството са вързали осветителните тела с тел и кабел, като са ги проверявали, тъй като не е можело да бъдат заварени заради корозията.
През 2016 г. АПИ приема доклад от независима фирма, че тунел "Ечемишка" е в критично състояние, а осветителната инсталация е опасна. Но действия не са били предприети.
Обвиняемите са с мярка "подписка", като никой от тях не е дал обяснения за случая, освен един.