Некоректни промоции и липса на наличности са най-честите нарушения на търговците този Великден, съобщиха от Национална асоциация за защита на потребителите /НАЗП/. За нелоялните практики в търговските вериги и в магазините по време на Великденските празници в асоциацията са сигнализирали десетки граждани от различни населени места в страната.
По повод жалбите от НАЗП са установили, че в обектите на една от търговските вериги има поне пет етикета в червен цвят със сходно оформление, които внушават, че стоките са намалени, но често с етикет в същия цвят, се продавали и стоки, които са без отбивка в цената. От НАЗП посочват, че търговците поставяли в непосредствена близост по два или три от различните видове червени етикети и по такъв начин създавали внушението, че всички стоки са намалени. Така до етикети с послания "По-евтино" или "По-изгодно" и посочен размер на отстъпката се появявали други в същия цвят, на които е поставена само продажна цена и най-вероятно тя е без отстъпка.
От асоциацията алармират, че истиността на промоциите може да бъде проверена само от Комисията за защита на потребителите и припомнят за глобите, предвидени по закон за нелоялни практики в размер до 50 000 лв.
Липсата на наличности от промоционални стоки е друго нарушение, за което хората са сигнализирали НАЗП. От асоциацията припомнят, че вече са сезирали КЗП още преди миналия Великден, но проверките на контролния орган отнели година. Неправителствената организация поставя въпроса за липсата на реален и ефективен контрол предвид многото хора, които продължават да се оплакват от некоректни търговци.
По повод жалбите от НАЗП са установили, че в обектите на една от търговските вериги има поне пет етикета в червен цвят със сходно оформление, които внушават, че стоките са намалени, но често с етикет в същия цвят, се продавали и стоки, които са без отбивка в цената. От НАЗП посочват, че търговците поставяли в непосредствена близост по два или три от различните видове червени етикети и по такъв начин създавали внушението, че всички стоки са намалени. Така до етикети с послания "По-евтино" или "По-изгодно" и посочен размер на отстъпката се появявали други в същия цвят, на които е поставена само продажна цена и най-вероятно тя е без отстъпка.
От асоциацията алармират, че истиността на промоциите може да бъде проверена само от Комисията за защита на потребителите и припомнят за глобите, предвидени по закон за нелоялни практики в размер до 50 000 лв.
Липсата на наличности от промоционални стоки е друго нарушение, за което хората са сигнализирали НАЗП. От асоциацията припомнят, че вече са сезирали КЗП още преди миналия Великден, но проверките на контролния орган отнели година. Неправителствената организация поставя въпроса за липсата на реален и ефективен контрол предвид многото хора, които продължават да се оплакват от некоректни търговци.