Щом е предварително обявена, таксата „зареждане на телефон” е законна. Таксуването на клиенти за ползването на тоалетна обаче е незаконно, а заведението, което го е направило, ще плати глоба. Това обясни пред NOVA Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
„Още вчера сме направили проверка, ще наложим санкции. Минимум 1000 лева ще е тя за това, че тоалетната не може да се ползва от клиентите безплатно”, заяви Маргаритов.
Таксите „празен стол” и „желание на клиента” били екзотични случаи
Що се отнася до зареждането на телефона, Маргаритов обясни, че щом е обявено като услуга, е законно и всеки може да отиде във въпросното заведение и само да си зареди телефона, като така вече се води клиент.
„Като цяло българският туристически продукт никак не е лош. Въпросът е, че понякога с инцидентни неща, които влизат в общественото внимание, създаваме впечатлението, че все нещо куца, нещо не е наред”, заяви Маргаритов.
Той коментира и инцидента със скъсаното въже на парашут.
Кацнали на едно дърво: Майка и син пострадаха след екшън с парасейлинг на „Каваци“ (ВИДЕО)
„Имаме отношение дотолкова, доколкото всички условия по предоставянето на тази услуга трябва да са представени на вниманието на потребителите – цената, обезопасяването. Доколкото виждам в конкретния случай човекът, който трябвало да управлява лодката, не е преценил правилно условията”, коментира председателят на КЗП.
Маргаритов направи коментар и относно инцидента, при който младеж загина в аквапарк в Приморско.
18-годишно момче загина в аквапарка в Приморско
„Направихме съпътстващи проверки за това дали има информационни табели. Най-вероятно ще се установи, че правилата не са спазени”, заяви Маргаритов.
След скандала с израелски туристи в хотел в Слънчев бряг - каква е истината? (ВИДЕО)
Относно скандала с израелските туристки в хотел в „Слънчев бряг”, Маргаритов определи поведението на управителя като „некоректно”.
„Още вчера сме направили проверка, ще наложим санкции. Минимум 1000 лева ще е тя за това, че тоалетната не може да се ползва от клиентите безплатно”, заяви Маргаритов.
Таксите „празен стол” и „желание на клиента” били екзотични случаи
Що се отнася до зареждането на телефона, Маргаритов обясни, че щом е обявено като услуга, е законно и всеки може да отиде във въпросното заведение и само да си зареди телефона, като така вече се води клиент.
„Като цяло българският туристически продукт никак не е лош. Въпросът е, че понякога с инцидентни неща, които влизат в общественото внимание, създаваме впечатлението, че все нещо куца, нещо не е наред”, заяви Маргаритов.
Той коментира и инцидента със скъсаното въже на парашут.
Кацнали на едно дърво: Майка и син пострадаха след екшън с парасейлинг на „Каваци“ (ВИДЕО)
„Имаме отношение дотолкова, доколкото всички условия по предоставянето на тази услуга трябва да са представени на вниманието на потребителите – цената, обезопасяването. Доколкото виждам в конкретния случай човекът, който трябвало да управлява лодката, не е преценил правилно условията”, коментира председателят на КЗП.
Маргаритов направи коментар и относно инцидента, при който младеж загина в аквапарк в Приморско.
18-годишно момче загина в аквапарка в Приморско
„Направихме съпътстващи проверки за това дали има информационни табели. Най-вероятно ще се установи, че правилата не са спазени”, заяви Маргаритов.
След скандала с израелски туристи в хотел в Слънчев бряг - каква е истината? (ВИДЕО)
Относно скандала с израелските туристки в хотел в „Слънчев бряг”, Маргаритов определи поведението на управителя като „некоректно”.