96301
Как законът се използва като оръжие в междусъседски конфликти?
Най-честата грешка при управление на етажна собственост е неправилно оформен протокол за нарушение на съсед, заяви за Дарик Албена Димитрова, юристконсулт в район "Студентски" на Столична община.
Местната власт може да наложи глоба за редица нарушения, включително за неплатени задължения. Самите задължения обаче се събират по съдебен път, обясни експертът. Тя добави, че понякога след съставяне на протокол за нарушение, който се изпраща и на общината, собствениците успяват да се разберат помежду си. Случва се обаче законът се използва и като оръжие в междусъседски конфликти.
Нова организация ще защитава интересите на етажната собственост
Общината често получава оплаквания от граждани, но в повечето случаи те не са оформени като констативни протоколи, а като жалби и трябва да бъдат изготвени отново, каза Албена Димитрова. Наложените наказания обаче не са много.
"Ако няма назначен управителен съвет този констативен протокол се изготвя от управителя и двама собственици и ползватели. А при отказ на управителя да участва в изготвянето на констативния протокол, този протокол се изготвя от трима собственици или трима ползватели. Необходимо е констативния протокол да съдържа определени реквизити - описание на нарушението, дата, място, време на извършване на нарушението, данни за нарушителя", обясни Димитрова.
Констативният протокол се изготвя в три еднакви екземпляра, като един задължително се връчва на нарушителя. Протокол се дава и на съответната община, която пък изпраща покана към съседа нарушител да изложи своята гледна точка. Представител на местната власт прави проверка на място.
През 2017 г. местната власт в Студентски град е наложила само едно наказание. Понякога след съставяне на протокол за нарушение, съседите успяват да намерят решение на проблема. Случва се обаче законът да се използва злонамерено. "Имало е случаи, когато е изпратен констативния протокол и се извърши проверка, се установи, че в действителност няма извършено такова нарушение. Имали сме един такъв случаи за 2017-а", призна тя.
Много входове са поверили управлението си на професионални домоуправители, добави Албена Димитрова. Отзивите за услугата са разнопосочни, но в по-голямата част отрицателни, тъй като дейността им е съсредоточена върху събирането на парите, а не върху решаването на общите проблеми.
Местната власт може да наложи глоба за редица нарушения, включително за неплатени задължения. Самите задължения обаче се събират по съдебен път, обясни експертът. Тя добави, че понякога след съставяне на протокол за нарушение, който се изпраща и на общината, собствениците успяват да се разберат помежду си. Случва се обаче законът се използва и като оръжие в междусъседски конфликти.
Нова организация ще защитава интересите на етажната собственост
Общината често получава оплаквания от граждани, но в повечето случаи те не са оформени като констативни протоколи, а като жалби и трябва да бъдат изготвени отново, каза Албена Димитрова. Наложените наказания обаче не са много.
"Ако няма назначен управителен съвет този констативен протокол се изготвя от управителя и двама собственици и ползватели. А при отказ на управителя да участва в изготвянето на констативния протокол, този протокол се изготвя от трима собственици или трима ползватели. Необходимо е констативния протокол да съдържа определени реквизити - описание на нарушението, дата, място, време на извършване на нарушението, данни за нарушителя", обясни Димитрова.
Констативният протокол се изготвя в три еднакви екземпляра, като един задължително се връчва на нарушителя. Протокол се дава и на съответната община, която пък изпраща покана към съседа нарушител да изложи своята гледна точка. Представител на местната власт прави проверка на място.
През 2017 г. местната власт в Студентски град е наложила само едно наказание. Понякога след съставяне на протокол за нарушение, съседите успяват да намерят решение на проблема. Случва се обаче законът да се използва злонамерено. "Имало е случаи, когато е изпратен констативния протокол и се извърши проверка, се установи, че в действителност няма извършено такова нарушение. Имали сме един такъв случаи за 2017-а", призна тя.
Много входове са поверили управлението си на професионални домоуправители, добави Албена Димитрова. Отзивите за услугата са разнопосочни, но в по-голямата част отрицателни, тъй като дейността им е съсредоточена върху събирането на парите, а не върху решаването на общите проблеми.