Нужен е баланс в мерките за опазване на околната среда и в данъчната политика към старите и замърсяващи природата автомобили, каза министърът на финансите Владислав Горанов. Той отговори на въпрос на народния представител Георги Гьоков относно данъчни стимули за използване на нови, по-малко замърсяващи околната среда автомобили.
КАТ ще отказва регистрации на автомобили, които замърсяват въздуха над нормата
Министърът изтъкна, че и сега има данъчни облекчения за моторните превозни средства, отговарящи на европейски стандарти за опазване на околната среда в рамките на 20 до 60 процента от размера на данъка, а електроавтомобилите са изцяло освободени от данък.
Българите карат най-старите коли в Европа
Темата с облагането на автомобилите е значителна от гледна точка на социалните аспекти, посочи Горанов. Притежаването на лека кола в България е изключително евтино и лесно. Ние се превърнахме в гробницата на Европа за стари коли, подчерта той.
1300 автомобила с алтернативно гориво продадени у нас през 2017-а
Горанов изтъкна, че е нужна дискусия за цялостната политика на държавата за притежаването на леки автомобили, за състоянието на пътищата и върху контрола на правоуправлението на шофьорите. Балансът между данъчна политика и екологични мерки е труден и трябва да го търсим заедно, защото хората у нас са сравнително бедни, посочи министърът.
Горанов: Управляваме с отговорност, когато намерим грешка, търсим начин да я поправим
Той добави, че в следващите няколко месеца е нужна дискусия за промяна в Закона за местните данъци и такси по концепцията за облагане на движимите и недвижими имущества, защото тя се нуждае от усъвършенстване.
КАТ ще отказва регистрации на автомобили, които замърсяват въздуха над нормата
Министърът изтъкна, че и сега има данъчни облекчения за моторните превозни средства, отговарящи на европейски стандарти за опазване на околната среда в рамките на 20 до 60 процента от размера на данъка, а електроавтомобилите са изцяло освободени от данък.
Българите карат най-старите коли в Европа
Темата с облагането на автомобилите е значителна от гледна точка на социалните аспекти, посочи Горанов. Притежаването на лека кола в България е изключително евтино и лесно. Ние се превърнахме в гробницата на Европа за стари коли, подчерта той.
1300 автомобила с алтернативно гориво продадени у нас през 2017-а
Горанов изтъкна, че е нужна дискусия за цялостната политика на държавата за притежаването на леки автомобили, за състоянието на пътищата и върху контрола на правоуправлението на шофьорите. Балансът между данъчна политика и екологични мерки е труден и трябва да го търсим заедно, защото хората у нас са сравнително бедни, посочи министърът.
Горанов: Управляваме с отговорност, когато намерим грешка, търсим начин да я поправим
Той добави, че в следващите няколко месеца е нужна дискусия за промяна в Закона за местните данъци и такси по концепцията за облагане на движимите и недвижими имущества, защото тя се нуждае от усъвършенстване.