600 лв. е глобата за превишаване на скоростта над 50 км/ч извън населено място. За всеки следващи 5 км се добавят по 50 лв. Така глобата няма таван, а рекордьорите обикновено са на общински пътища, където ограничението на скоростта е по-ниско.
На магистралите също има рекордьори за скорост, пише "24 часа". Само преди дни в област Стара Загора беше засечен майбах, хвърчащ с 248 км/ч. Шофьорът ще плати 1150 лв. За сравнение най-високата глоба е 1600 лв. Тя е за шофьор, карал с 210 км/ч при ограничение от 60. И двете нарушения са извън населените места. Там формулата е подобна, но глобата започва от 700 лв. и се взема книжката.
За по-ниски скорости има фиксирани суми. Извън града те са 20 лв. за превишение от 10 км/ч, 50 за от 11 до 20 км/ч, 100 от 21 до 30 км/ч, 300 от 31 до 40 км/ч и 500 за от 41 до 50 км/ч.
Къде ще бъдат поставени камерите пък, е по преценка на всяка областна дирекция на Пътна полиция.
Обикновено се избират места, където има концентрация на катастрофи заради превишена скорост.. Така е поне според официалната позиция на Пътна полиция. Всеки шофьор знае, че тези променени максимални скорости по магистралите са любимото място за контрол, защото там често се превишава скоростта с много заради изненадващите намаления.
Други такива места са многобройните бензиностанции и всякакви други отбивки, около които също има ограничение на скоростта. Световната практика е бензиностанциите да са изнесени извън силуета на магистралите - на отбивките към населени места, и високата скорост по същинската магистрала да не е ограничавана. А местата за почивка и за зареждане на гориво да не пречат на движението и към тях да се подхожда след излизане от магистралата.
Комисия от шефа на КАТ и стопанина на пътя определя да се намали ли скоростта
Комисия от стопанина на пътя и КАТ определя дали да се намали максималната скорост на дадена отсечка. Това се случва със съгласувателна процедура.
Предложение може да направи всяка от страните. От страна на МВР участва Пътна полиция на съответната територия. Ако пътят е общински, се включва общината. Ако се стопанисва от АПИ - от Областното пътно управление. Задължително се изпраща мотивирано становище защо се налага да се смъкне скоростта, а след това страните дискутират и приемат или отхвърлят предложението.
В случая с ограничението на участъка Чирпан - Стара Загора предложението е направено от Областното пътно управление - Стара Загора. Това е станало през 2018 г., председател е бил Илия Златев. Причината е пропадане на асфалта, а от МВР се съгласили. Имало е идея дори 37- километровият участък да не се води магистрала, но това не се е приело. Обратен случай - с предложение на МВР, е на входа на Своге, където през август 2018 г. автобус удари кола и падна в дере, а над 20 души загинаха. Оказа се, че Пътна полиция няколко пъти е предлагала на общината скоростта да се намали от 50 на 30 км/ч, но това се случи едва след трагедията
На магистралите също има рекордьори за скорост, пише "24 часа". Само преди дни в област Стара Загора беше засечен майбах, хвърчащ с 248 км/ч. Шофьорът ще плати 1150 лв. За сравнение най-високата глоба е 1600 лв. Тя е за шофьор, карал с 210 км/ч при ограничение от 60. И двете нарушения са извън населените места. Там формулата е подобна, но глобата започва от 700 лв. и се взема книжката.
За по-ниски скорости има фиксирани суми. Извън града те са 20 лв. за превишение от 10 км/ч, 50 за от 11 до 20 км/ч, 100 от 21 до 30 км/ч, 300 от 31 до 40 км/ч и 500 за от 41 до 50 км/ч.
Къде ще бъдат поставени камерите пък, е по преценка на всяка областна дирекция на Пътна полиция.
Обикновено се избират места, където има концентрация на катастрофи заради превишена скорост.. Така е поне според официалната позиция на Пътна полиция. Всеки шофьор знае, че тези променени максимални скорости по магистралите са любимото място за контрол, защото там често се превишава скоростта с много заради изненадващите намаления.
Други такива места са многобройните бензиностанции и всякакви други отбивки, около които също има ограничение на скоростта. Световната практика е бензиностанциите да са изнесени извън силуета на магистралите - на отбивките към населени места, и високата скорост по същинската магистрала да не е ограничавана. А местата за почивка и за зареждане на гориво да не пречат на движението и към тях да се подхожда след излизане от магистралата.
Комисия от шефа на КАТ и стопанина на пътя определя да се намали ли скоростта
Комисия от стопанина на пътя и КАТ определя дали да се намали максималната скорост на дадена отсечка. Това се случва със съгласувателна процедура.
Предложение може да направи всяка от страните. От страна на МВР участва Пътна полиция на съответната територия. Ако пътят е общински, се включва общината. Ако се стопанисва от АПИ - от Областното пътно управление. Задължително се изпраща мотивирано становище защо се налага да се смъкне скоростта, а след това страните дискутират и приемат или отхвърлят предложението.
В случая с ограничението на участъка Чирпан - Стара Загора предложението е направено от Областното пътно управление - Стара Загора. Това е станало през 2018 г., председател е бил Илия Златев. Причината е пропадане на асфалта, а от МВР се съгласили. Имало е идея дори 37- километровият участък да не се води магистрала, но това не се е приело. Обратен случай - с предложение на МВР, е на входа на Своге, където през август 2018 г. автобус удари кола и падна в дере, а над 20 души загинаха. Оказа се, че Пътна полиция няколко пъти е предлагала на общината скоростта да се намали от 50 на 30 км/ч, но това се случи едва след трагедията