От 1 юли 2017 г. заявлението за отпускане на парично обезщетение за безработица може да се подава и по електронен път, съобщават от НОИ.
Това ще става чрез специално разработена електронна административна услуга, която ще бъде достъпна на интернет страницата на институцията от същата дата.
Достъпът до електронната услуга ще се осъществява чрез използването на квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код (ПИК) на подателя, издаден от НОИ.
От 1 май влязоха в сила промени в условията за приемането на болничните листове в Електронния регистър
Във връзка с промяната в Наредбата за отпускане и изплащане на паричните обезщетения за безработица е утвърден нов образец на заявление. Заедно с него потребителите, избрали електронния вариант на подаване, ще трябва да приложат като прикачен файл и акт за прекратяване на правоотношението.
За заявленията, подадени след 30 юни 2017 г., отпада необходимостта хората да представят документи, удостоверяващи осигурителен стаж за безработица, тъй като данните за времето след 31.12.2001 г. ще се извличат от информационната система на НОИ.
Работодателите с електронен достъп до регистъра на болничните листове
В новия образец на заявлението безработният следва да посочи един от трите възможни начина за получаване на документите, които НОИ издава във връзка с исканото обезщетение. С оглед защита на личните данни получаването им по електронен път на посочен електронен адрес е възможно само ако човекът притежава квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код. В тези случаи документите се смятат за връчени с изтеглянето им.
Това ще става чрез специално разработена електронна административна услуга, която ще бъде достъпна на интернет страницата на институцията от същата дата.
Достъпът до електронната услуга ще се осъществява чрез използването на квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код (ПИК) на подателя, издаден от НОИ.
От 1 май влязоха в сила промени в условията за приемането на болничните листове в Електронния регистър
Във връзка с промяната в Наредбата за отпускане и изплащане на паричните обезщетения за безработица е утвърден нов образец на заявление. Заедно с него потребителите, избрали електронния вариант на подаване, ще трябва да приложат като прикачен файл и акт за прекратяване на правоотношението.
За заявленията, подадени след 30 юни 2017 г., отпада необходимостта хората да представят документи, удостоверяващи осигурителен стаж за безработица, тъй като данните за времето след 31.12.2001 г. ще се извличат от информационната система на НОИ.
Работодателите с електронен достъп до регистъра на болничните листове
В новия образец на заявлението безработният следва да посочи един от трите възможни начина за получаване на документите, които НОИ издава във връзка с исканото обезщетение. С оглед защита на личните данни получаването им по електронен път на посочен електронен адрес е възможно само ако човекът притежава квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код. В тези случаи документите се смятат за връчени с изтеглянето им.