/ iStock
Клиентите на банките да могат да управляват транзакциите си и да получават информация за сметките си директно по Viber. А аптеките ще могат да помагат на болните пациенти с информация за рецепти и консултации за лекарствени продукти.

Улеснението в комуникацията идва благодарение на функцията “Бизнес обаждания”, която Rakuten Viber пуска за своите потребители в глобален план. Това означава, че ако имате банкова сметка в чужда държава или пък искате да получите информация за дадена стока, която се намира в друг град, друга страна или даже на друг континент, вие ще можете напълно безплатно да получите нужната консултация без да плащате за скъпи телефонни разговори или дълго да очаквате отговор по мейла.

Просто ще трябва да наберете дадената финансова институция, магазин или фирма по Viber за безплатен разговор. Услугата ще бъде без никакви такси за потребителите, независимо в кой край на света се намират.
 

Viber
Viber


Целта на новата функция е да улесни комуникацията между брандовете и техните клиенти, използвайки приложението. Компаниите могат да създадат нов комуникационен канал, позволявайки на клиентите да правят безплатни международни разговори до техните стационарни номера директно през платформата.

Новата функционалност на Viber е мощен инструмент за бизнеси от различните индустрии и е особено ценно за фирми, които оперират с колцентрове.

Ето част решенията, които ще даде новата платформа:

enlightenedПомощ при запитвания за продукти, проследяване на поръчки и следпродажбено обслужване в сектора на търговията на дребно и доставките.

enlightenedБанките могат да отговарят на запитвания по сметки, да насрочват срещи, да управляват транзакции, да предлагат финансови съвети и поддръжка.

enlightenedАптеките могат да помогнат на пациентите с информация за рецепти, да споделят информация за графици на клонове и да предоставят консултации относно лекарствени продукти.

enlightenedПолучателите на пратки ще могат да се свържат с куриер, за да пренасочат доставка след получаване на известие.

enlightenedЧуждестранен турист, търсещ информация за своята резервация ще може бързо и безплатно да се свърже с платформата, в която е букнал своя хотел или друго място за настаняване.

Освен улеснението за клиентите, бизнесът също може да очаква позитиви от новата функционалност на Viber. Използването ѝ отваря допълнителни възможности за продажби на продукти по време на разговори и улеснява моменталната обработка на заявки. Така може да очаквате да намалеят оплакванията от клиенти, което ще се отрази позитивно на репутацията на бранда.

Компаниите, които се регистрират рано за бизнес функцията ще могат да създадат публични бизнес профили с вграден бутон “Бизнес обаждания” или да добавят опцията към съществуващите им профили в приложението. Това ще позволи на клиентите лесно да откриват и да се обаждат на дадената компания. Потребителите могат също така да стартират обаждане с бизнес директно от чат.
 
Брандовете могат да включат линк за обаждане във Viber на своите уебсайтове, което още повече да улесни клиентите да се свързват с тях.