Промени в Закона за автомобилните превози предвиждат увеличаване на максималната възраст на такситата. От 10 години тя ще се вдигне на 15.
8-годишни коли втора употреба също ще могат да се ползват за такси. Сега е допустимо колите да са най-много на 5. Според председателя на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи Спас Атанасов настоящите закони заробват таксиметровите шофьори, които трябва да плащат няколко пъти по-висок лизинг на компаниите, за които работят.
Други организации смятат, че увеличаването на допустимата възраст ще доведе до понижаване на безопасността и влошаване на качеството на предлаганата услуга.
Според Спас Атанасов при редовни технически прегледи и качествени ремонти годините няма да се отразят на техническата изправност на автомобила:
"В големите градове са натоварени може би половината таксита. Другите таксита са еднолични търговци, работят в по-малки фирми, с по-малки обороти, така че тази кола спокойно, при една добра поддръжка може да работи 15 години. А нашата идея е да се вземе автомобил на 7-8 години, и то - качествен автомобил, който не е изминал много километри, и той спокойно да може да работи до 15 години, да служи добре и на шофьори, и на клиенти".
Според Спас Атанасов 90% от шофьорите подрепят предложените законодателни промени. А купуването на 8-годишни коли ще позволи за таксита да се ползват коли от висок клас, които са по-сигурни и няма да са толкова скъпи.
"Ние искаме водачите да имат работа и с по-стари автомобили, да не са задължени да отиват и да стават роби в определени фирми, да работят до изнемогване, без седмични и междудневни почивки, само и само да изплащат лизинга", каза още той.
Предвижда се и въвеждане на минимална цена за превоз, която ще се определя от всяка община. Това предложение се подкрепяло от целия бранш. Чрез минималната цена се цели да се избегнат случаите на нелоялна конкуренция между таксиметровите превозвачи.