Шофьорите на границата с Гърция не са склонни на компромиси
Шофьорите на границата с Гърция не са склонни на компромиси / БГНЕС
Шофьорите на границата с Гърция не са склонни на компромиси
84487
Шофьорите на границата с Гърция не са склонни на компромиси
Шофьорите на границата с Гърция не са склонни на компромиси
  • Шофьорите на границата с Гърция не са склонни на компромиси
  • Шофьорите на границата с Гърция не са склонни на компромиси

Граничните пунктове Кулата, Илинден, Капитан Петко войвода и Маказа са затворени за всички превозни средства. Към момента движение между Гърция и България може да се осъществява единствено през Златоград и Ивайловград. От 9.00 часа в петък обаче ще бъде спряно движението при Златоград, възможно е да се блокира и границата при Ивайловград, ако гръцките фермери не прекратят протестните си действия. На Кулата вече има над 18 километра опашка от камиони. До момента няма напредък в преговорите между България и Гърция.

Четвърти ден продължава блокадата на българо-гръцката граница. От четвъртък сутринта и граничен пункт Маказа е затворен за всички автомобили, обясни Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Превозвачите все още се двоумят дали да блокират и пункт Ивайловград, защото искат все пак да оставят коридор за българите, които са в Гърция.

Най-тежко е положението при граничен пункт Кулата, където от понеделник не са пропускани камиони, а от вторник не минават и коли и автобуси.

От българска страна се е подредила опашка от тирове по протежение на над 18 километра, а в Гърция дължината й е близо 30 км. За шофьорите вече са осигурени храна и вода, уточни Арабаджиев.

"Организираха превози с два микробуса. Влизат в Гърция, вземат наши шофьори, докарват ги в България, вземат си храна и вода и ги връщат обратно на опашката", каза той. По думите му гръцките земеделци не искат да преговарят, а стоят на барбекюто. Арабаджиев декларира готовността на българските превозвачи при прекратяване на стачката от гръцка страна до 15 минути да организират и да вдигнат всички блокади.

В колоната от камиони има основни български тирове, но има и хора от цяла Европа каза един от шофьорите на границата Кирил Марков.

Болшинството сме българи, но има и шофьори от Румъния, Чехия, Полша и много други страни, каза той. По думите му чуждите водачи подкрепят действията на родните превозвачи. "Миналата седмица румънски шофьор подкани наши шофьори, казвайки "Всички на друм (на пътя)". Той застана на средата на пътя", разказа Марков.

По граничните пунктове има и доста леки коли, които чакат блокадата да се вдигне. Даниела Филева е на Кулата от вторник.

"Ние сме от Варна, дошли сме до Кулата, стоим няколко дни. Сега трябва да отидем до Златоград, където е планински път, проходът е труден за преминаване и може да се окаже, че пак сме блокирани. Не знам какво да правим. Изнервяме се, а струва и много пари", каза Филева.

Загубите на превозвачите от протестите по границата надвишават 10 милиона евро. Блокадата обаче се отразява не само на този бизнес каза Вангел Цилев от Инициативния комитет на шофьорите.

"Ако те бъдат блокирани за летния сезон, как ще се почувстват, като знаем, че Гърция е земеделие и туризъм, нищо друго няма. Тук все по сериозно разговаряме не Великден не само да бъдат блокирани границите, а да се призоват нашите сънародници да опознаят отечеството или, ако се решили да пътуват извън страната, да отидат в други съседни държави като Македония, Сърбия, но не и в Гърция", каза Цилев.

Българските шофьори продължават да настояват гърците да вдигнат напълно блокадата си и не са склонни на компромиси, защото нямат доверие, че протестиращите земеделци ще спазят каквито и да е договорки.