Пускат АМ Люлин от Перник към София на 15 март
Пускат АМ Люлин от Перник към София на 15 март / снимка: Sofia Photo Agency, Надя Коцева
Пускат АМ Люлин от Перник към София на 15 март
37260
Пускат АМ Люлин от Перник към София на 15 март
  • Пускат АМ Люлин от Перник към София на 15 март

Дългоочакваната магистрала „Люлин” е на финалната права, едната лента в посока от Перник към София ще бъде пусната още на 15 март, а официалното откриване на магистралата ще бъде на 15 май. Това стана ясно след инспекцията на аутобана от премиера Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и зам.-ръководителя на отдел "България" в Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК Карстен Расмусен. За довършване по аутобана остава изграждането на светофари, маркировка и пътни знаци. Премиерът съобщи, че в петък у нас пристига президентът на Европейската инвестиционна банка Филип Мейстад.

Ако сега трябва да преценим коя е първата по важност магистрала за България, това би била „Струма”, обясни каза по време на инспекцията на магистрала „Люлин” премиерът Бойко Борисов. По думите му България ще поиска от Европейската инвестиционна банка и Главна дирекция "Регионално развитие" на ЕК допълнително специалисти за магистрала „Струма”. “На 21 януари ще дойде президентът на Европейската инвестиционна банка. Заедно с него ще искаме да ни осигурите допълнителни специалисти  за “Струма”, защото тя е може би една от най-сложните магистрали в Европа, която трябва да се построи и една от най-скъпите”, обърна се министър-председателят към представителя на Европейската комисия.

През юни ще започне строителството на двата лота на магистралаМарица”, обясни министър-председателят. На днешната инспекция на автомагистрала „Люлин” строителният министър Росен Плевнелиев съобщи, че аутобанът е завършен на 94 процента. Цената на 19-километровата отсечка е 185 млн. евро за строителство и 7 млн. за надзор. 180 млн. евро са разплатени коректно на всички, които  участват в процеса на строителството, обясни Плевнелиев.

Пускат АМ Люлин от Перник към София на 15 март
netinfo

“Не забравяйте, че тук има три тунела и 26 моста. Съоръжението е сложно и минава през много тежък терен. В Германия това щеше да струва поне 25 млн. евро/км, в Чехия подобни упражнения са стрували до 35 млн. евро/км. ”, коментира министърът.

Плевнелиев допълни, че  страната ни е абсолютен рекордьор по най-ниски цени на магистрали в Европа.