При успешен туристически сезон приходите за страната ни могат да преминат 3 млрд. лева, при ръст на почиващите от 5-6 на сто. Това прогнозира заместник-министърът с ресор туризъм Иво Маринов. Той отчете, че най-голям брой чуждестранни туристи у нас идват от Румъния, Германия и Русия. Маринов присъства на подписването на пет договора за безвъзмездна финансова помощ в размер на 20 млн. лева по програмата за развитие на българския туризъм, финансирани от Оперативна програма „Регионално развитие". Договорте подписаха министърът на икономиката Делян Добрев и регионалният министър Лиляна Павлова.
Против съм да се твърди, че имиджът на страната е като на евтина туристическа дестинация и дестинация за алкохолен туризъм
- зам.-министърът с ресор туризъм Иво Маринов
Ръст на потока от туристи у нас за летния сезон от 5-6 на сто и до 20 процента при групите от Русия прогнозира заместник-министърът на икономиката Иво Маринов. „Против съм това да се твърди, че имиджът на страната е като на евтина дестинация и като на дестинация за алкохолен туризъм", коментира той и допълни, че с предвидените за реализация проекти се цели да се наложи имиджът на страната като дестинация за целогодишен туризъм и дестинация, която има и предлага отлични условия за балнео и спа туризъм, еко и селски туризъм, както и голф туризъм, каза още зам.-министърът.
Оперативна програма „Регионално развитие" има важен приоритет – развитие на българския туризъм, обясни строителният министър Лиляна Павлова. „Тези 64 млн. лв., на които министерството на икономиката е бенефициент като част от общия подход са изключително важни, за да можем да покажем и да направим маркетинга. Останалите средства от тези 370 млн., които имаме в тази област, са насочени към развитие на туристическата инфраструктура. Бенефициенти са общините. Чрез тях изграждаме довеждаща инфраструктура и чрез тях развиваме туристическите атракции на териоторията на всички общини в България", каза Павлова.
Петте договора са част от рамковото споразумение на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма по схема „Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване".