Над 6500 са автобусите на възраст над 15 години, които са получили лиценз за вътрешни превози, научи Дарик. Оказа се, че в българското и европейското законодателство няма текст, който да ограничава тяхната възраст.
„Тя (регулацията за стари автобуси) може да се въведе не със закон, защото законите все пак се следят от Европейската комисия, а с издаването на лиценз, тъй като да бъдеш автопревозвач има определени изисквания", каза председателят на комисията по транспорт в НС Йордан Мирчев. На въпрос защо това не е направено, Мирчев каза, че издаването на лиценз е работа на ИА "Автомобилна администрация". "Явно че има много компромиси и то компромиси, които се допускат на регионално ниво, където е занижен контролът, където цари „добро взаимодействие" в ущърб на сигурността", каза още Йордан Мирчев.
Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" ще изпълни волята на законодателя такава, каквато е, каза от своя страна шефът на агенцията Володя Киров. Това, което може да се направи, е диференциране и екологични такси, каза още той и призова да се говори за онова решение, което да бъде записано в нормативен акт. Киров допълни, че би адмирирал да се возим на нови автомобили, на нови автобуси.