Кризата продължава да се отразява на пазара на бира у нас. През миналата година у нас са изпити 4 840 000 хектолитра бира, което е стабилна тенденция, но показателят е с 10 на сто под продажбите през рекордната за бранша 2008 година, коментира председателят на Съюза на пивоварите в България Рууд ван ден Ейнден.
Българската пивоварна индустрия продължава да изпитва ударите на икономическата криза, коментира председателят на Съюза на пивоварите в България Рууд ван ден Ейден.
„Ако хвърлим един поглед върху типовете опаковки, които се продават на пазара, веднага ще забележите, че има един голям обрат и той е от стъклените бутилки към пластмасовите опаковки", обясни той. Ван ден Ейден отчете, че през 2005-та година 57 на сто от пивото се е продавало в стъклени и 32 на сто в пластмасови бутилки, докато през 2011-та е точно обратното - 57 процента в пластмасовите и 32 процента за стъклените бутилки.
„Както знаете добре, средната цена на пивото в пластмасова опаковка е по-ниска от тази на бирата в стъклена. Това веднага може да ви покаже, че за нас тази тенденция е сериозен проблем", коментира председателят на Съюза на пивоварите.
Засилва се и тенденцията българинът да купува бирата от магазина, а не да я консумира в заведения. През миналата година в сектора са инвестирани 50 млн. лв., отчетоха от браншовата организация. От съюза на пивоварите изразиха надежда, че пазарът през тази година ще се стабилизира.
Според производителите в сектора важна роля при продажбите на бира играят нововъведенията, които поддържат интереса към пивото.