Не е направена нито една стъпка по проблемите, натрупани с години по отношение на доставките на топлоенергия. Никой не говори за промени в закона по отношение на топлофикациите, каза омбудсманът Константин Пенчев пред БНТ.
„Неяснотата е пълна. По проблемите, които, натрупвайки се в годините, изкараха хората на улицата през февруари, ние не сме направили една стъпка напред", каза Константин Пенчев.
Общественият защитник обясни, че е против подхода на противопоставяне на хората „едни крадат, други плащат". Признавайки, че има недобросъвестни хора, той изтъкна, че топлофикациите трябва да направят така, че тези, които крадат топлоенергия, да бъдат хващани и да си плащат. „А не да казваме „Моята сметка е висока, защото моят комшия краде. Не. Моята сметка е висока и неясна, защото правилата са неясни, защото нямам измервателни уреди, защото нямам топломер на входа в апартамента си, затова", каза още той. Той допълни, че хората не бива да бъдат противопоставяни на „ползватели на парно-крадци на парно", „протестиращи-контрапротестиращи" и други. „Битката е граждани срещу институциите. Хората искат прозрачно управление", коментира омбудсманът.
За отношенията между потребители и снабдители с ток, Пенчев предупреди институциите и ЕРП-тата да бъдат много обстоятелствени в сметките за електроенергия. „Получи се разнобой, смениха формата на сметката и хората не само че не можаха да видят намаление, ами си помислиха, че има увеличение", напомни омбудсманът. Той подчерта, че хората са много чувствителни и дори и най-малкото съмнение, че някой ги лъже, е достатъчно да взриви обществото. Трябва да сме много внимателни и да обясняваме на хората какво сме направили, какво правим и какво смятаме да правим, както и защо, съветва Константин Пенчев.