Нискотарифните авиокомпании у нас имат малък пазарен дял
Нискотарифните авиокомпании у нас имат малък пазарен дял / netinfo

Нискотарифните авиокомпании в България все още имат много по-малък пазарен дял от традиционните превозвачи, заяви Джон Стефансон, търговски директор на „Уиз еър”. В повечето европейски пазари евтините компании обслужват повече от 50 на сто от общия трафик, докато у нас поемат едва 15 на сто от пътниците. Стефансон обяви покупката на 50 самолета Airbus 320S от компанията, за които са похарчени 3,5 млрд. долара.

За последните девет месеца българите са пътували със самолет с 16 на сто повече от същия период за миналата година, каза Стефансон. Според него „Уиз еър” е най- голямата нискотарифна авиокомпания у нас с 32 процентен пазарен дял и с превоз на половин милион пътници на година.

В момента компанията предлага на българския пазар осем европейски дестинации, като най-натоварена е София – Лондон, добави Стефансон и подчерта, че следващото лято компанията ще пусна две нови линии у нас.