Министърът на транспорта Ивайло Московски напомни, че реформи се правят с пари. Той припочни, че пред предходния си мандат кабинетът на ГЕРБ се е опитал да направи промени в железниците и е приел непопулярни действия, като така се е стигнало до изоставане в инвестиционната програма на дружеството.
БДЖ иска пари от държавата за нови вагони и погасяване на дългове
Московски подчерта, че вече е написана нова стратегия за железницата, която ще бъде гласувана в Народното събрание.
"Действително е неприемливо и от страна на синдикатите, и от страна на работещите да се предприемат мерки само в едната посока. Това не е и разумно. Съкращенията и оптимизацията не са реформа. Че трябва да се направят, трябва, но те се правят с инвестиционни дейности", изтъкна транспортният министър, цитиран от БГНЕС.
Директорът на БДЖ: За реформата трябва търпение и инвестиции
В началото на април ръководството на БДЖ представи стратегия за развитие на дружеството в следващите седем години. Разработени са различни варианти, като ще са нужни милиони лева инвестиции от страна на държавата за нов подвижен състав и погасяване на дългове.
Спирането и пускането на влакове зависи от волята на държавата
В стратегията не се предвижда намаляване на обема превози и спиране на влакове. Според плана за целия период трябва да бъдат съкратени общо 1200 служители на железниците, като това няма да става чрез драстични съкращения, а чрез пенсиониране и естествено текучество.