Хърватия очаква приходите от туризъм да достигнат ? 7 млрд. тази година
Хърватия очаква приходите от туризъм да достигнат ? 7 млрд. тази година / netinfo

Хърватия, която се превърна в модна дестинация, очаква тази година да счупи нови туристически рекорди, въпреки повишенията на цените и заплашителната конкуренция на азиатските и северноафриканските страни, предаде БТА, като се позова на АФП.

Последните четири години постигнахме рекорди, но 2007 година надхвърли всички прогнози, изрази наскоро задоволството си хърватският министър на туризма Божидар Калмета.

Според последните пресмятания на правителството туристическият сектор трябва да донесе през 2007 година 7 милиарда евро, тоест с 11 на сто повече от миналата година.

През 2006 година приходите от туризма бяха 19 на сто от Брутния вътрешен продукт.

Същевременно правителството заложи повишение на приходите от туризма с от 3 до 5 на сто през 2008 година и се надява, че приходите ще достигнат 11 милиарда евро през 2011 година. Местните експерти обясняват тези резултати и прогнози с "превъзходната географска позиция" на страната и с "близостта й до туристическите пазари".

Хърватия разполага с развита инфрактруктура, която ще бъде подобрена с продължаването на строителството на автомагистрали, а същевременно многобройните й туристически атракции ще й позволят да предложи много оригинални продукти, обяснява на АФП Едуард Кусен, от Националния туристически институт на Хърватия.

През първите девет месеца на 2007 година бившата югославска република посрещна 9,2 милиона туристи, главно на Адриатическото си крайбрежие, което е с 6 на сто повече в сравнеие със същия период на миналата година, според националната служба по туризма.

Броят на нощувките достигна 53,4 милиона, което е с пет на сто повече от нощувките през 2006 година.

През последните няколко години броят на чуждестранните туристи е над 10 милиона, което надхвърля двойно броя на населението на страната, което е 4,4 милиона.

Обратно, капацитетът за прием във вътрешността на страната, остава все още малко използван, въпреки усилията да бъдат привлечени клиенти и ангажиментите на правителството в тази посока.

Въпреки че селският туризъм, предлаган в около 360 ферми, дава само 1 на сто от приходите в сектора, местните експерти смятат, че той крие висок потенциал.

Предимство за Хърватия е, че тя вече фигурира на туристическите карти, уверява Клаус Ерлих, председател на Европейската федерация за селски туризъм. Тя е известна като модна дестинация в Европа и сега е лесно да се лансират нови проекти и продукти, добавя той.

Обратно на общия оптимизъм, местните експерти смятат, че повишаването на цените през последните години може да прогони туристите към други дестинации, по-точно към Средиземноморието - Египет, Мароко, Тунис или Турция.

Цената на организираните пътувания, които са 36 на сто от туристическите посещения и 50 на сто от нощувките в хотелите, се увеличиха с между 25 и 30 на сто за две години, според Националната асоциация на пътническите агенции

През юли и особено през август, много хотели продадоха до 70 на сто от леглата си на промоционални цени, което потвърждава, че цените им са високи, уточнява Иван Пукшар от асоциацията.

Загрижено да заеме позиция на един силно конкурентен пазар, хърватското правителство използва испанска маркетингова компания, за да подготви кампанията си за периода 2008-2012 година.