Най-вече към Германия, Русия и Турция се насочват българските делови среди за осъществяване на бизнес пътувания и контакти в чужбина през 2014 година. На второ място се нареждат Китай и Сърбия, които са предпочитани за бизнес посещения от една трета от фирмите. Това показват резултатите от направено от Българската търговско-промишлена палата /БТПП/ допитване за страните, към които членовете на Палатата проявяват интерес за бизнес визити през новата година, разпространено от пресцентъра на БТПП.
Проучването е направено по електронен път в края на декември 2013 година.
Като цяло към държавите от ЕС с изключение на Германия се наблюдава по-слаб интерес за бизнес посещения, в сравнение с посочените европейски или азиатски страни. Въпреки това, най-предпочитани от ЕС се очертават Белгия, Великобритания, Гърция, Италия, Полша и Холандия, към които всяка пета фирма проявява интерес за бизнес пътуване.
Намерението за износ на български стоки зад граница е водеща причина за бизнес пътуванията при почти 80 на сто от членовете на БТПП. Същевременно, около половината от фирмите /47 на сто/, се ориентират и към търсене на чуждестранни партньори за съвместни инвестиции в България.
Машиностроенето, услугите, строителството, производството на хранителни продукти и електрониката са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от чужбина.