ЕК предложи регламент за ограничаване на телевизионната реклама
ЕК предложи регламент за ограничаване на телевизионната реклама / netinfo

Европейската комисия предложи регламент, с който ще ограничи телевизионната реклама, съобщи Ройтерс. Според регламента телевизиите ще трябва да спазват прилаганите само в собствените им страни правила.

При изготвянето на предложението са били отчетени решенията след понякога твърде разгорещения дебат между страните членки на съюза по тази тема. Регламентът предстои да бъде одобрен от ЕС и Европейския парламент, пише БТА.

"Уверена съм, че до края на май ще успеем да постигнем политическо съгласие за новата директива "Аудиовизия без граници", се казва в изявление на еврокомисаря за информационното общество и медиите Вивиан Рединг.

Регламентът предвижда продуктовият маркетинг да бъде изключен от детските програми, новините, предаванията за текущи проблеми и документалните предавания, но не и от филмите. Предложено е също времето за телевизионна реклама да бъде ограничено до 12 минути за един час, а филмите, детските предавания, програмите за текущи проблеми и новините да не могат да бъдат прекъсвани повече от един път на всеки 30 минути.