Чуждестранните туристи свързват страната ни най-често с черноморските ни курорти и ниските цени, а най-рядко с културата и забележителностите. Това стана ясно при представянето на резултатите от проекта за интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт по Оперативна програма Регионално развитие. За да рекламираме България в Германия, Великобритания и Русия сме похарчили над 7 900 000 лева.
До общо 46 милиона души е достигнала рекламата на България в трите страни, които най-често изпращат туристи у нас. Според ръководителя на проекта Ася Йосифова, изследването на аудиторията е показало, че най-често чужденците научават за страната ни от интернет и специализирани туристически издания.
Йосифова изтъкна, че на германския пазар страната ни е добре позната, като седем на десет анкетирани разпознават дестинацията и имат обща представа за нея. „Почти половината от отговорите се доминират от асоциацията на България с типичния морски продукт – слънце, море и плаж", каза тя.
На руския пазар страната ни е изключително популярна като туристическа дестинация, като там действат и традиционно положителните нагласи към страната ни, включително споменът към минали години, изтъкна Йосифова. Експертът коментира, че сред британските туристи страната ни се асоциира с по-голям брой продукти като ски-туризъм, който традиционен за пазара на Острова, с футболиста Димитър Бербатов и ниските цени.
Окончателното изпълнение на проекта се очаква да приключи през април тази година, като до сега клиповете за страната ни са обиколили всички най-големи телевизии и радиостанции в трите държави. Най-големият руски сайт пък пише, че според руснаците България е на второ място като най-желана туристическа дестинация дестинация.