По-малко курсове на градските автобуси и отпадане на някои спирки в Ямбол приеха общинските съветници.
Промените в транспортна схема засягат и делничните, и почивните дни. Предложението беше прието почти без дебати, с 24 гласа „за“, 8 „против“ и трима „въздържали се“.
МРРБ осигурява над 100 млн. лв. за „зелени“ автобуси в 40 български общини
От 2017 г. общественият автобусен превоз на пътници се изпълнява от фирма „Юнион Ивкони“. През последните три години са постъпили множество сигнали в общината за нередовен транспорт. Извършени са множество проверки, констатиращи необходимостта от промени в транспортната схема, посочва в предложението си кметът Валентин Ревански.
„Писахме известно количество глоби на превозвача. Проблемът там е, че няма кадри, които да изпълняват курсовете. Превозвачът вдига заплатите два-три пъти. Много тежко е събирането на състав, който да обслужва всички линии.
Причините са много - транспортите с камиони по чужбина, по-лесният избор да превозваш каси с бира и хляб, а не пътници и т. н.“, посочи председателят на съветниците Антон Шиков („Пряка демокрация“).
Според общинския съветник Калоян Калиманов (БСП) в предложението липсвал анализ и предварително оповестяване. Той посочи, че по някои автобусни линии курсовете се намаляват с по осем дневно. „Ще има недоволство. Питахме ли гражданите, знаят ли, че ще има ново разписание“, каза той.
Според Антон Шиков е по-добре да има редовно изпълнявано разписание, макар и с разредени курсове. „По-добре автобусът да идва на 40-ата минута, вместо на 25-ата, но да знаем, че на тази минута ще бъде на спирката“, каза още председателят на Общинския съвет.
Промените в транспортна схема засягат и делничните, и почивните дни. Предложението беше прието почти без дебати, с 24 гласа „за“, 8 „против“ и трима „въздържали се“.
МРРБ осигурява над 100 млн. лв. за „зелени“ автобуси в 40 български общини
От 2017 г. общественият автобусен превоз на пътници се изпълнява от фирма „Юнион Ивкони“. През последните три години са постъпили множество сигнали в общината за нередовен транспорт. Извършени са множество проверки, констатиращи необходимостта от промени в транспортната схема, посочва в предложението си кметът Валентин Ревански.
„Писахме известно количество глоби на превозвача. Проблемът там е, че няма кадри, които да изпълняват курсовете. Превозвачът вдига заплатите два-три пъти. Много тежко е събирането на състав, който да обслужва всички линии.
Причините са много - транспортите с камиони по чужбина, по-лесният избор да превозваш каси с бира и хляб, а не пътници и т. н.“, посочи председателят на съветниците Антон Шиков („Пряка демокрация“).
Според общинския съветник Калоян Калиманов (БСП) в предложението липсвал анализ и предварително оповестяване. Той посочи, че по някои автобусни линии курсовете се намаляват с по осем дневно. „Ще има недоволство. Питахме ли гражданите, знаят ли, че ще има ново разписание“, каза той.
Според Антон Шиков е по-добре да има редовно изпълнявано разписание, макар и с разредени курсове. „По-добре автобусът да идва на 40-ата минута, вместо на 25-ата, но да знаем, че на тази минута ще бъде на спирката“, каза още председателят на Общинския съвет.