Депутатът Милен Михов подкрепи искания на СБУ по новия закон за образованието

Депутатът Милен  Михов подкрепи искания на СБУ по новия закон за образованието
Депутатът Милен Михов подкрепи искания на СБУ по новия закон за образованието / DarikNews.bg

Народният представител от Патриотичния фронт доц. д-р Милен Михов, който е и зам.-председател на Парламентарната комисия по образование и наука, се срещна с представители на общинската организация на Синдиката на българските учители. Присъстваха директори на учебни заведения, учители, синдикални активисти.  Тема на срещата, която продължи повече от два часа, бяха основни моменти в приетия на първо четене Закон за предучилищното и училищно образование.

От СБУ връчиха на доц. Михов становище на Синдиката, което съдържа 27 предложения за изменение и допълнение на Закона за предучилищно и училищно образование. Народният представител се ангажира да внесе тези предложенията в Народното събрание от името на Патриотичния фронт. Част от исканията на СБУ са учителската професия да стане регулирана професия, да бъде въведена мандатност на директорите, с евентуално 4 или 5- годишен срок. Директор е длъжност, а не професия, единодушни бяха доц. Михов и синдикалистите.

Присъстващите се изразиха твърдо против въвеждането на държавна субсидия за частните училища и детски градини. Милен Михов заяви, че такава е и позицията на Патриотичния фронт. Учители, директори и синдикалисти бяха категорични, че оценките на учениците от втори до четвърти клас трябва да останат(новият закон предвижда да отпаднат) и да се запази възможността при слаби оценки да се повтаря класа.

Участниците в срещата бяха единодушно против идеята за закриване на ресурсните центрове и помощните училища. Синдикалната организация при ПУ „Св. Теодосий Търновски“ -  В. Търново връчи на доц. Милен Михов апел, придружен с подписка от 434 човека с искане за запазване на помощното училище.

Депутатът заяви, че парламентарната група на Патриотичния фронт има приета позиция и е категорично против закриването на тези институции. Предлагаме ресурсните центрове да се запазят като методически центрове за работа с децата със специални образователни потребности, а помощните училища да се трансформират или в центрове или в училища със специален статут, каза доц. Михов.