Заради хардуерен проблем от Енерго Про издали две фактури с един и същ падеж
Заради хардуерен проблем от Енерго Про издали две фактури с един и същ падеж / снимка: БГНЕС

Хардуерен е проблемът, довел до издаване на две фактури с един и същ падеж, посочи на изслушване в парламентарната комисия по енергетика Стефан Абаджиев, управител на "Енерго Про".

Абаджиев каза, че е било спазено изискването да не се надвишава срокът на отчет от 31 дни и затова е бил направен междинен отчет едва на 5% от клиентите на дружеството. Направихме всичко възможно, за да не натоварим хората, предвидихме възможността за разсрочване на плащането на сметката от междинния отчет с 15 дни и клиентите, които това ги касае, бяха уведомени, посочи Абаджиев.

Нашият софтуер е по немски стандарт и не позволява, ако един клиент е отчетен в определен период, да се промени датата на падежа на сметката, обясни той. "Оказа се, че са нужни месеци за промяна на софтуера. Aко в закона беше казано, че трябва да се фактурира в различни месеци, щяхме да отстраним отдавна проблема", добави Абаджиев. Той уточни, че се дава възможност за автоматично разсрочване на сметките с 15 дни, през които не текат лихви по сметките.

Стефан Абаджиев отбеляза, че в Енерго Про отчетът е „регулиращ” и има ежедневен график за отчитане на клиентите. Въпросът е на компромис - да се наемат повече отчетници и да се повишат разходите или да има възможност за междинен отчет, каза Абаджиев.