Новият булевард „Васил Левски" във Варна ще бъде отворен за Великден. В момента се полагат последните метри асфалт, съобщи зам.-кметът на града Христо Иванов, цитиран Chernomore.bg.
В началото трафикът на автомобили по него ще се осъществява с временна организация на движение, но булевардът ще е отворен с пълния си капацитет. Варненци трябва да бъдат спокойни, най-големият инфраструктурен проект на града приключва, каза още Иванов.
Ще могат да се ползват всички съоръжения по бул. „В. Левски“, включително и основното трасе.
Проектантите Николай Димитров и Недялко Иванов не скриха, че булевардът е много трудно за изпълнение съоръжение, което е изпълнено напълно успешно и по съществуващите стандарти.
„Бяха реконструирани изключително сложни подземни комуникации. Те отнеха близо година и през това време се работеше много усилено, макар и отстрани да изглеждаше, че нищо не се прави“, посочи Николай Димитров.
Дори т.нар. наклонено кръгово не е извън стандартите, защото е под 4%, добави Христо Иванов. Преходите между различните нива на бул. „Левски“ са направени със специални рампи, а дори да има проблеми, те ще възникнат на двата му края.
Според главния архитект на града Виктор Бузев варненци трябва да привикнат с новите правила на движение на две нива, като се спазва толерантност между шофьори, колоездачи и пешеходци. Той добави, че е обсъждан вариантът в бъдеще булевардът да направи връзка с Аспаруховия мост на Топлата вода под „Максуда“.
Арх. Бузев добави, че критиките, отправени от Камарата на архитектите дни преди пускането на булеварда, са неоснователни и тенденциозни или най-вероятно са плод на недоразумение.
В началото трафикът на автомобили по него ще се осъществява с временна организация на движение, но булевардът ще е отворен с пълния си капацитет. Варненци трябва да бъдат спокойни, най-големият инфраструктурен проект на града приключва, каза още Иванов.
Ще могат да се ползват всички съоръжения по бул. „В. Левски“, включително и основното трасе.
Проектантите Николай Димитров и Недялко Иванов не скриха, че булевардът е много трудно за изпълнение съоръжение, което е изпълнено напълно успешно и по съществуващите стандарти.
„Бяха реконструирани изключително сложни подземни комуникации. Те отнеха близо година и през това време се работеше много усилено, макар и отстрани да изглеждаше, че нищо не се прави“, посочи Николай Димитров.
Дори т.нар. наклонено кръгово не е извън стандартите, защото е под 4%, добави Христо Иванов. Преходите между различните нива на бул. „Левски“ са направени със специални рампи, а дори да има проблеми, те ще възникнат на двата му края.
Според главния архитект на града Виктор Бузев варненци трябва да привикнат с новите правила на движение на две нива, като се спазва толерантност между шофьори, колоездачи и пешеходци. Той добави, че е обсъждан вариантът в бъдеще булевардът да направи връзка с Аспаруховия мост на Топлата вода под „Максуда“.
Арх. Бузев добави, че критиките, отправени от Камарата на архитектите дни преди пускането на булеварда, са неоснователни и тенденциозни или най-вероятно са плод на недоразумение.