/ Sofia Photo Agency, архив
За нулева толерантност към системните нарушители на пътя настояват от учредения преди месец Институт за пътна безопасност. Представителите на организацията за Варна Анелия Танева и Юлиан Арнаудов изтъкнаха, че в българското законодателство не е дефинирано понятието „системен нарушител“.

Това позволявало водачи с над 20 нарушения в рамките на година да продължават да управляват автомобилите си.  

Шофьорите на изпит след 4 неправилни изпреварвания

Експертите предлагат да има стимули за по-висока събираемост на санкциите, като наложените глоби да се намаляват с 50 %, ако бъдат платени в срок от 10 дни. Друга мярка е да се издават електронни фишове за всички нарушения, установени с технически средства. 

За какво да внимават шофьорите със старта на 2018-а?

„Информациите за пътно-транспортни произшествия се изнасят в публичното пространство некоректно, като различните институции си прехвърлят една на друга отговорността. Най-потърпевши от това са водачите. Попаднеш в дупка, спукаш гума, дърво скрива знака и не го виждаш – идва КАТ и ти пише акт за несъобразена скорост. Най-слабото звено в едно ПТП е водачът и санкцията е към него”, коментира Арнаудов. 

От новосъздадената организация настояват за среща с премиера Бойко Борисов и за спешно приемане на национална стратегия за единна държавна политика по безопасността на движението по пътищата.