Де Раутер уточни, че Европейската агенция ще обяви конкурс за България. Основната задача на българския кораб ще бъде да предпазва бреговите линии на страните-членки на ЕС. В случай на инцидент, плавателният съд ще получава дневна такса за почистване, както и за разтоварване на нефта.
Договорът трябва да бъде сключен до края на тази година. До 29 април българските корабособственици ще могат да подават заявления, с които да посочат кораб и неговите параметри. Плавателният съд не трябва да е по-голям от 5 хил. куб. см., да е маневрен и до 24 часа да се превърне в нефтосъбирач, посочи шефът на Агенцията за морска безопасност.
Европейската организация ще сертифицира кораба по най-високи стандарти и ще го обезпечи с 3,5 мил. евро за три годишен период на работа.
Ще положим всички усилия, за да имаме участници в търга, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Страната ни ще отговори на нуждите на Европа по най-добрия начин, увери транспортният министър.