Ангел Найденов: Проектът за ново пристанище трябва да бъде реализиран
Ангел Найденов: Проектът за ново пристанище трябва да бъде реализиран / БГНЕС , архив

Варна има нужда от ново и модерно пристанище и проектът за нов интермодален терминал не трябва да бъде спиран. Около това мнение се обединиха представители на морски организации по време на среща с водача на варненската листата на "БСП Лява България" Ангел Найденов и кандидатите за депутати Борислав Гуцанов и адмирал Петър Петров. Двете страни поставиха подписите си под споразумение за развитие на морския бранш.

Израждането новото пристанище категорично трябва да бъде реализирано, заяви Ангел Найденов. Проектът беше замразен от служебното правителство с мотива, че се налагат икономии на средства от държания бюджет.

„Даваме си сметка, че става въпрос за интерес не само на Варна, а за национален интерес. Ще бъде непростимо за пореден път да бъде пропусната възможността Варна да има модерно пристанище“, каза Найденов.

Ако проектът за ново пристанище бъде спрян, това ще бъде национално предателство, смята третият във варненската листа на БСП Борислав Гуцанов.

„Има остро нежелание от страна на министъра на транспорта  Николина Ангелкова да бъде подписан договорът за проектиране на новото пристанище, което може да се окаже второ спиране на проекта след отказа от японския заем. Това би било пълно безумие и обричане на морската и индустрия и на града“, добави Гуцанов.

Ако има национална морска стратегия, нито един министър не би си помислил да взема подобни решения, коментира председателят на Българска морска камара Богдан Богданов. Според него Варна няма бъдеще без модерно пристанище. На срещата  присъства и министърът на транспорта в кабинета „Орешарски“ Данаил Папазов. По неговите думи пари за проектиране  на новото пристанище има, тъй като в бюджетите на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ и Пристанище Варна са предвидени общо 9 млн. лв.

Кандидатите за депутати на БСП и представителите на морските организации подписаха споразумение за развитие на морския бранш. Част от мерките в него предвиждат облекчаване на митническото и гранично законодателство, приемане на отделен закон за пристанищата, преструктуриране и децентрализиране на   ИА „Морска Администрация” и ДП „Пристанищна инфраструктура”, преразглеждане на наскоро приетата Тарифа за пристанищните такси, както и създаване на държавен гаранционен фонд за обезпечаване на банковите гаранции, издавани от корабостроителните заводи на корабособствениците.