Няколко села в Старозагорска област са заплашени да останат без обществен транспорт. Проблемът се отнася най-често до населени места, където живеят по-малко от 100 души.
“Към този момент частни превозвачи си разпределяха автобусните линии - и рентабилните, и не толкова печелившите. За жалост, заради лошата инфраструктура и малкото потребители на услугата, проблемът се разраства. Има села, в които търговските обекти за хранителни стоки не отчитат печалби и затварят. Оказа се, че дори има отказ за поемане на сигнали от страната на спешните центрове”, коментира областният управител Гергана Микова.
Транспортни фирми, които досега са обслужвали междуградските линии, отказват да продължат да го правят. Това е въпрос на пазарна икономика, а частни фирми не могат да бъдат задължени да изпълняват дадени автобусни линии, които не са печеливши за тях, обясни Микова и допълни, че се търсят варианти за разрешаване на казуса-комбиниране на този вид линии, а в случай на пореден отказ от големите транспортни фирми, ще се потърсят по-малки превозвачи, които биха могли да обслужват проблемните населени места.
Друг вариант е държавата да намери начин да дотира изпълняването на точно тези междуградски линии. Временно решение на проблема има в общините Гурково и Раднево, в които е предприета извънредна мярка за удължаване срока на досега действащия договор между съответния превозвач и общината с една година.
“На този етап мога да дам пример с няколко населени места в община Братя Даскалови, в които живеят сравнително малък брой хора, но трябва да подчертая, че те са с правата на всички български граждани и ние трябва да се погрижим за тях. Не спираме да работим по проблема и дори да отнеме повече време, той ще бъде решен”, категоричен е областният управител.
“Към този момент частни превозвачи си разпределяха автобусните линии - и рентабилните, и не толкова печелившите. За жалост, заради лошата инфраструктура и малкото потребители на услугата, проблемът се разраства. Има села, в които търговските обекти за хранителни стоки не отчитат печалби и затварят. Оказа се, че дори има отказ за поемане на сигнали от страната на спешните центрове”, коментира областният управител Гергана Микова.
Транспортни фирми, които досега са обслужвали междуградските линии, отказват да продължат да го правят. Това е въпрос на пазарна икономика, а частни фирми не могат да бъдат задължени да изпълняват дадени автобусни линии, които не са печеливши за тях, обясни Микова и допълни, че се търсят варианти за разрешаване на казуса-комбиниране на този вид линии, а в случай на пореден отказ от големите транспортни фирми, ще се потърсят по-малки превозвачи, които биха могли да обслужват проблемните населени места.
Друг вариант е държавата да намери начин да дотира изпълняването на точно тези междуградски линии. Временно решение на проблема има в общините Гурково и Раднево, в които е предприета извънредна мярка за удължаване срока на досега действащия договор между съответния превозвач и общината с една година.
“На този етап мога да дам пример с няколко населени места в община Братя Даскалови, в които живеят сравнително малък брой хора, но трябва да подчертая, че те са с правата на всички български граждани и ние трябва да се погрижим за тях. Не спираме да работим по проблема и дори да отнеме повече време, той ще бъде решен”, категоричен е областният управител.