Столицата може да има обществени велосипеди до края на годината. Проектът предвижда 33 станции с около 400 колела, които ще бъдат разположени в централната част на София.
Съдът класира участник, който да развие и управлява обществените велосипеди в София. Това каза зам.-кметът по транспорт в Столичната община Кристиан Кръстев.
„Към момента съм поканил участниците, за да уточним детайли по отношение на подписване на договора. В момента класираните на първо място имат претенции по отношение на промяна на обстоятелствата, заради стартираната преди доста години концесия. Необходимостите и възможностите към този момент са различни, изискванията и очакванията на хората също са различни“, обясни той.
Зам.-кметът каза, че още тази година обществените велосипеди могат да станат факт, стига да бъде постигнат консенсус.
„В момента, в който намерим консенсус тогава ще входираме предложението в Столичния общински съвет, който да го гласува“, заяви Кръстев.
Борбата на Столичната община да въведе тази възможност е от 2016 г., но заради обжалване на един от участниците и съдебни процедури това се отложи с години. Проектът предвижда градските велосипеди да бъдат разположени на специални стоянки. На 33 станции ще могат да се обменят до 400 велосипеда.
Те ще са разположени в централната част на града, а първият половин час от ползването им ще е безплатен. След това цената ще е 1 лев на час. Всички велосипеди ще са оборудвани с GPS-и, за да може да се следи местоположението им и да се осигури охраната им. Концесионерът ще трябва да инвестира 1.6 млн. лв. за минимум осем години, като за осигуряване на приходи му се предоставят 150 места за външна реклама.
Съдът класира участник, който да развие и управлява обществените велосипеди в София. Това каза зам.-кметът по транспорт в Столичната община Кристиан Кръстев.
„Към момента съм поканил участниците, за да уточним детайли по отношение на подписване на договора. В момента класираните на първо място имат претенции по отношение на промяна на обстоятелствата, заради стартираната преди доста години концесия. Необходимостите и възможностите към този момент са различни, изискванията и очакванията на хората също са различни“, обясни той.
Зам.-кметът каза, че още тази година обществените велосипеди могат да станат факт, стига да бъде постигнат консенсус.
„В момента, в който намерим консенсус тогава ще входираме предложението в Столичния общински съвет, който да го гласува“, заяви Кръстев.
Борбата на Столичната община да въведе тази възможност е от 2016 г., но заради обжалване на един от участниците и съдебни процедури това се отложи с години. Проектът предвижда градските велосипеди да бъдат разположени на специални стоянки. На 33 станции ще могат да се обменят до 400 велосипеда.
Те ще са разположени в централната част на града, а първият половин час от ползването им ще е безплатен. След това цената ще е 1 лев на час. Всички велосипеди ще са оборудвани с GPS-и, за да може да се следи местоположението им и да се осигури охраната им. Концесионерът ще трябва да инвестира 1.6 млн. лв. за минимум осем години, като за осигуряване на приходи му се предоставят 150 места за външна реклама.