Настоящият проект за изграждане на велоалеи по булевард „П.Хитов“ е най-подходящ и е най-доброто възможно техническо решение. Това става ясно след възложен от кмета Стефан Радев анализ, извършен от главния архитект на Община Сливен, проектанти и специалисти.
Стефан Радев: Ще вземем най-балансираното решение за велоалеята по бул. „Панайот Хитов“
В края на миналата седмица кметът пое ангажимент за извършване на анализа по време на среща с представители на протестиращите срещу проекта, на която присъстваха и проектантът представители на Камарата на архитектите и клубовете по колоездене в града.
„Изслушах становището на главния архитект, че няма по-добър вариант за трасе изток-запад по булеварда, което да води към центъра. Специалистите смятат, че не е приемливо да се ползват тротоарите, защото ще се наруши зелената система и целостта на дърветата.
Освен това ще се отнеме от пространството на пешеходците, които са с предимство пред останалите участници в движението. Това е най-оптималното решение за изпълнение на велоалеите“, каза пред журналисти днес кметът.
Сливен получи близо 1 млн. лева от за възстановителни дейности
Тоя заяви, че предстои да се обсъди вариант по отношение на паркирането, който да защити интереса на представителите на бизнеса в района. „Пред Комисията за безопасност на движението ще се внесе за разглеждане вариантът да оставим същата ширина на лентите, да няма две ленти за паркиране, а само една. Това не касае самото строителство на велоалеите“, каза още Стефан Радев.
Ще се предвидят и ленти за пристрояване на местата, където ще има завой наляво, така че изчакващите за ляв завой да не спират потока от автомобили.
Общината продължава да работи по проекта, съобразявайки се с технически възможните искания на хората, но най-вече с интереса на децата, за които основно се изгражда съоръжението.
Стефан Радев: Ще вземем най-балансираното решение за велоалеята по бул. „Панайот Хитов“
В края на миналата седмица кметът пое ангажимент за извършване на анализа по време на среща с представители на протестиращите срещу проекта, на която присъстваха и проектантът представители на Камарата на архитектите и клубовете по колоездене в града.
„Изслушах становището на главния архитект, че няма по-добър вариант за трасе изток-запад по булеварда, което да води към центъра. Специалистите смятат, че не е приемливо да се ползват тротоарите, защото ще се наруши зелената система и целостта на дърветата.
Освен това ще се отнеме от пространството на пешеходците, които са с предимство пред останалите участници в движението. Това е най-оптималното решение за изпълнение на велоалеите“, каза пред журналисти днес кметът.
Сливен получи близо 1 млн. лева от за възстановителни дейности
Тоя заяви, че предстои да се обсъди вариант по отношение на паркирането, който да защити интереса на представителите на бизнеса в района. „Пред Комисията за безопасност на движението ще се внесе за разглеждане вариантът да оставим същата ширина на лентите, да няма две ленти за паркиране, а само една. Това не касае самото строителство на велоалеите“, каза още Стефан Радев.
Ще се предвидят и ленти за пристрояване на местата, където ще има завой наляво, така че изчакващите за ляв завой да не спират потока от автомобили.
Общината продължава да работи по проекта, съобразявайки се с технически възможните искания на хората, но най-вече с интереса на децата, за които основно се изгражда съоръжението.