/ Община Сливен
Алтернативни варианти на проекта за велоалеята по бул. „Панайот Хитов“ обсъдиха на среща кметът Стефан Радев, проектантът инж. Марин Васев и представители на недоволните срещу нейното изграждане, съобщиха от Общината.

В днешното обсъждане участваха и представители на Регионалната колегия на Камарата на архитектите в България, които също имаха възможност да дават конкретни мнения и препоръки по изпълнението, както и представители на клубове по колоездене в града.

Богата и пъстра програма за празника на Сливен

Сред обсъдените варианти бяха дали да се изгражда велоалея по булеварда, определяне на обходен маршрут и други. По време на обсъждането на проекта инж. Васев посочи, че последният вариант, по който следва да бъде изградена двупосочната велоалея в този участък, е най-доброто техническо решение, тъй като то отговаря на действащата в момента нормативна уредба.

По този начин ще се работи и в посока с приоритет с предимство да се ползват пешеходците, велосипедистите, общественият транспорт и автомобилите. На днешната среща представители на протестиращите отново поставиха въпроса за изграждане на велоалеята на тротоара, за да не се отнема участък от пътното платно.

„Ще преразгледаме проекта, отново ще го анализираме и ще проучим възможни ли са опции за промяна. За съжаление предложенията, които даваха някои граждани, категорично бяха отхвърляни от друга група граждани.

Стремежът ни е бил винаги да влизаме в положение на отделните страни и да защитаваме техните интереси, ако са в съзвучие с обществения интерес, дори и това да ни коства допълнителни усилия и средства понякога“, бе категоричен кметът Радев.

Сливен получи близо 1 млн. лева от за възстановителни дейности

Той подчерта, че още в началото на обсъждането на проекта през 2014 г. се търсят оптимални варианти като баланс на интересите на различните групи от хора - на живущите там, на велосипедистите, на автомобилистите и на бизнеса.

„Ако преценим, че мястото за автомобили не е достатъчно, можем една от предвидените по проект ленти за паркиране да я премахнем и да стане част от пространството за движение, в същото време там да разрешим временен престой, така че хората да могат да спират, за да зареждат обекти, да пазаруват“, посочи още кметът.

Той подчерта, че проектът в този вариант не променя пропускателната способност на булеварда, предвидена е и опция за регулиране на организацията на движение в този периметър при необходимост.

„Винаги сме отворени за диалог и срещи с граждани, да чуем и тяхната гледна точка. Опитваме се да вземем най-адекватното и балансирано решение в момента, с което да засегнем най-малко интереси, същевременно то да дава най-много предимства при реализирането на този проект“, заяви в заключение Стефан Радев.