29 преписки, заведени от обществения посредник в Нова Загора
29 преписки, заведени от обществения посредник в Нова Загора / Дарик

Над 128 граждани и представители на юридически лица са приети, изслушани и консултирани от обществения посредник на община Нова Загора Мишо Бахов за периода януари 2009 - януари 2010 г., стана ясно на годишната му пресконференция. Заведени са 29 преписки. По 5 от случаите все още се работи. 23 от постъпилите в приемната жалби и сигнали са неоснователни, но въпреки липсата на правно основание, от канцеларията на Обществения посредник са потърсили варианти за съдействие и посредничество за решаване на проблема.

„Разминаването между големия брой консултирани лица с броя на заведените преписки е резултат от нашата практика да се разрешават казусите на момента, когато това е възможно, за да се избегне бюрократизирането на институцията. Практиката ни показва, че в голяма част от случаите гражданите се жалват именно от забавеното административно обслужване и формализирането на процедурата по подаване на жалба или сигнал би било излишно с оглед по-бързото разрешаване на проблема и премахване на дискомфорта на гражданите.

За разрешаване на поставените от гражданите проблеми е изследвана нормативната база, направени са проверки на документи, проведени са консултации и разговори със специалисти от съответните служби, когато е необходимо е водена кореспонденция.", информира Бахов.  Основните направления, по които най-често са постъпвали жалби са в канцеларията му са: проблеми със собствеността: териториално и селищно устройство, управление и разпореждане с общинско имущество, незаконно строителство, Възлагане на обществени поръчки, защита на конкуренцията, Социални дейности и здравеопазване: социално осигуряване и социално подпомагане, Административно обслужване, Обществени услуги: Електроснабдяване, В и К и др.

През изминалата 2009-та г. усилията на обществения посредник са били насочени към усъвършенстване на сътрудничеството и взаимодействието с Общинската администрация и засилване на публичния контрол по прилагането на: Европейския кодекс за добро поведение на администрацията, принципите на добро управление, чрез които да се осигури по-високо качество и ефективност в управление на публичните ресурси, защита правата на гражданите и повишаване активността им в управление на общинските дела и др.