НАП Шумен
НАП Шумен / dariknews.bg

Националната агенция за приходи създаде нови леснодостъпни услуги на интернет страницата си за намаляване на времето и разходите, повишаване ефективността и улеснение на клиентите, съобщиха от ведомството. От услугите могат да се ползват юридически лица и граждани.

Възложителите по Закона за обществените поръчки и на компетентните органи по комплексно административно обслужване имат  възможността да подават искане за издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения по чл. 87, ал. 10,  съответно ал. 11 от ДОПК по електронен път в създадена специална нова под рубрика  „Електронни услуги с КЕП за възложители по ЗОП и компетентни органи по КАО“ в рубрика „Електронни услуги“ на секция „За бизнеса“.

В раздела „За НАП“, категория „Административни услуги“ фирмите и гражданите пък могат да намерят списъка и описание на административните услуги - издаване на разрешения, лицензии, удостоверения, одобрения, подаване на декларации и други, като за всяка една от тях е предоставена допълнителна информация – описание, компетентен административен орган с препратка към карта с телефони и адреси на структурите на НАП, процедура и срокове, образци с осигурена възможност за попълването и разпечатването им.

В секциите „За бизнеса“ и „За гражданите“ са добавени списъци с електронните услуги, предоставяни от НАП с КЕП, ПИК или свободен достъп за всяка една от посочените категории задължени лица – юридически лица към секцията „За бизнеса“ и физически лица към секцията „За гражданите“.

Допълнителни разяснения и помощ, клиентите могат да получат в шуменския  офис на НАП, както и от Информационния център на НАП на телефон 0 700 18 700.