Като измъчена повече от психологическа гледна точка оцени изминаващата година директорът на шуменския театър Илия Раев. По думите му, въпреки кризата шуменският храм на Мелпомена не е спрял дейността си, въпреки, че в страната е имало театри, които на практика не са работили. „Успяхме със собствени сили и средства да докараме края на годината, разбира се, който работи повече има и повече разноски", обясни Раев. Той допълни, че от месец септември фонд работна заплата е бил с около 12 000 лв. по-малък от необходимото. Министерството на културата обаче е привело средства за обезщетения и служителите ще получат пълния размер на трудовите си възнаграждения.
14 580 зрители са посетили поставените на шуменска сцена 177 представления - до 30 ноември. 105 души е средната посещаемост на спектаклите. Шуменският театър е представил 5 свои пиеси - „Сълзи и спагети", „Балкански синдром", „Нещастна фамилия играе Иванко", „Косе босе" и „Играчкокрадци", чиято премиера предстои този месец.
Приходите от билети за отчетения период са на стойност 62 590 лв., при заложен годишен план 60 000 лв. Средната цена на билета е 4,75 лв. Приходите от наеми на отдадени помещения са 60 000 лв. Театърът е има текущи задължения на стойност 42 780 лв., 35 808 лв. от които за парно.
На 16 декември в Министерството на културата ще се проведе среща с директорите на всички театри от страната. По време на нея ще бъде изяснен начинът на финансиране на театрите през следващата година.
Илия Раев съобщи още, че е изготвен нов статут за провеждането на шуменския театрален фестивал. Той вече ще се казва Международен театрален фестивал „Друмеви театрални празници - Нова българска драма". Според промените чуждестранните постановки вече ще бъдат участват в надпреварата за различните награди. Намалени са разходите за командировъчни, които ще се изплачат на гостуващите трупи. За театри, които ас на разстояние по малко от 150 км. от Шумен ще се изплащат командировъчни само за един работен ден, без нощувка. За театри, които се намират на повече от 150 км. от града са предвидени командировъчни за два дни и една нощувка.
Някои от нововъведенията, които целят привличане на по-голяма аудитория са провеждане на хепънинги, тематични изложби и представления на открито.