Първолаци учиха за данъци

Първолаци учиха за данъци
Първолаци учиха за данъци / снимка: НАП-Русе

Важни посетители имаха днес служителите от Офиса на НАП в Русе – за да се запознаят с тяхната работа, им гостуваха първокласници от СОУЕЕ "Св. Константин-Кирил Философ". От началото на  февруари педагози и ученици в него работят по оперативната програма " Да направим училището привлекателно за младите хора", съфинансирана от Европейския съюз. По нея има 56 групи по 15 ученици, които се занимават в различни направления. Първи „ Д ”  клас с класен ръководител Светлана Христова работят в направление „Предприемачество” по учебния проект "Искам да си купя ново колело". По време на груповите занятия децата са се запознали с понятията : приход, разход, кредит, стока, цена, реклама и други основни икономически термини. Те са посетили банков офис, за да научат как може да спестяват пари, за да си купят желан предмет и така да помогнат на мама и татко. Те са организирали и благотворителен великденски базар, за който са изработили сами предметите и лично са ги продавали в един МОЛ, а събраните пари са дарили на нуждаещи се деца от тяхното училище.

За финална представителна изява малките „предприемачи” са пожелали да посетят офиса на НАП в Русе, където да научат какво представляват данъците, кой и защо ги плаща. Те са само в  първи клас, но вече знаят, че заплатите на полицаите, пожарникарите, учителите, лекарите, библиотекарите идват от събраните данъци.

Началникът на сектор „Услуги за клиенти” Галина Пенчева разведе бъдещите данъкоплатци в салоните за обслужване,  за да видят как работят приходните служители, а пред информационните табла ги запозна и с данъчните декларации. Най-голям интерес за тях, естествено, стана апарата за издаване на талони с номера за изчакване и всяко дете лично взе от него първия си спомен от посещение в НАП. Домакините почерпиха с бонбони малките си гости и им раздадоха лепенки на кампанията „Вземи си касовата бележка”, формуляри на данъчни декларации и брошури. За всички имаше и сертификати от „Джуниър Ачийвмънт”.