Пламен Нунев
Пламен Нунев / netinfo
Пламен Нунев пред Дарик радио
95949
Пламен Нунев пред Дарик радио
  • Пламен Нунев пред Дарик радио

Предстои издаване заповед от страна на министър Нено Димов с решението по ОВОС за бъдещата магистрала Русе-Велико Търново, като срокът за обжалване трябва също да изтече.

Следва утвърждаване на парцеларните устройствени планове, по които се работи паралелно. В момента започна работа по изготвяне на регистър на имотите, които ще бъдат засегнати. Трябва да има и постановление на Министерски съвет за отчуждаване на имотите. Депутът смята, че през октомври или ноември тази година тези процедури ще завършат.

Тогава АПИ ще започне процедурите за избор на изпълнител на магистралата Русе-Велико Търново. Надеждата е това да стане в края на 2018-а и началото на 2019 година. Строителството ще започне след това. Всичко зависи и от сроковете за обжалване, каза пред „Дарик радио“ народният представител от ГЕРБ в 19-и МИР - Русе Пламен Нунев.

В отминалия четвъртък Висшият експертен и екологичен съвет към Министерството на околната среда и водите предложи на министър Нено Димов да издаде решение по Оценка за въздействие на околната среда за одобряване на инвестиционното предложение за бъдещата автомагистрала между Русе и Велико Търново, припомни Пламен Нунев.

По време на самото заседание е разгледан т. нар. комбиниран вариант с предложения вариант за габарит А 27. Взети са предвид документите, предоставени от Агенция пътна инфраструктура, резултатите от обществените обсъждания в областите Русе и Велико Търново от края на миналата година, постъпилите становище на възложителя.

Предложеното решение по ОВОС съдържа мерки за намаляване, предотвратяване или възможно пълно остраняване на неблагоприятни въздействия по протежение на бъдещото трасе.

Процедурата по ОВОС започна в МОСВ още през февруари 2016 година, припомни той. Дългият изминал период означава, че се работи много внимателно, за да се вземат предвид всички позиции на заинтересованите страни.

За изграждането на магистралата се говори още от 90-те години на 20-и век, но малко е направено тогава. Народният представител обаче подчерта, че трябва да се признаят действията на отминалите правителства в положителната посока за изграждането на важния за развитието на Северна България инфраструктурен обект.

Паралелно със стъпките по строителството на магистралата ще се обърне внимание на основния ремонт на път I 5 Русе – Бяла. През тази година почти завърши първия етап от пълната рехабилитация до разклона за Борово.

От март започва ремонтът на следващите 20 километра в посока Русе. Идеята е трасето да бъде алтернатива на пътуващите докато бъде завършена автомагистралата.

При благоприятно време ще се завърши ремонтът на т. нар. „тапа“ на ГКПП „Дунав мост“, защото предстои скорошно откриване на изцяло обновения пункт откъм град Мартен.