Бъдещата магистрала Русе-Велико Търново ще преминава в непосредствена близост до Старата столица. Това стана ясно след обществено обсъждане в старопрестолния град, инициирано от Агенция „Пътна инфраструктура“. Тема на публичната среща бе докладът за оценката за въздействие върху околната среда на инвестиционното намерение, предвиждащо строителство на стратегическия инфраструктурен обект.
Три варианта бяха представени по време на обсъждането. Според тях трасето ще преминава западно от Велико Търново, на разстояние между 5 и 7 километра. По този начин магистралата ще бъде в непосредствена близост до града, но транзитният и най-вече тежкотоварният трафик ще бъде изведен в периферията.
В обществения дебат участваха заместник-кметът проф. Георги Камарашев, експерти от общинската администрация, кметове и жители от населени места в цялата община, представители на различни организации. Експертите от пътната агенция представиха пред тях набелязаните близо 80 мерки за ограничаване на въздействието върху околната среда при строителството на трасето.
Обсъждат трите варианта за трасето на магистралата Русе-В. Търново
При изграждането няма да има рискове и трайни последици за околната среда, защитените територии и зони, почвата, животните, водите, археологията и пр., категорични бяха от АПИ.
Предвидени са съоръжения за шумоизолация, както и за преминаване на животни, отговориха експертите на въпроси, които кметове на населени места поставиха.
Следващата година започва изграждането на магистралата Русе-Велико Търново
Според представителите на пътната агенция, най-удачен за реализация е т.нар. „комбиниран вариант“ на трасето, предвиждащ дължината на магистралата от Русе до Велико Търново и изхода й от рамките на общината край Дебелец да е 133 километра. Според тях строителството на аутобана е задължително.
netinfo
В обществения дебат участваха заместник-кметът проф. Георги Камарашев, експерти от общинската администрация, кметове и жители от населени места в цялата община, представители на различни организации. Експертите от пътната агенция представиха пред тях набелязаните близо 80 мерки за ограничаване на въздействието върху околната среда при строителството на трасето.
Обсъждат трите варианта за трасето на магистралата Русе-В. Търново
При изграждането няма да има рискове и трайни последици за околната среда, защитените територии и зони, почвата, животните, водите, археологията и пр., категорични бяха от АПИ.
Предвидени са съоръжения за шумоизолация, както и за преминаване на животни, отговориха експертите на въпроси, които кметове на населени места поставиха.
Следващата година започва изграждането на магистралата Русе-Велико Търново
Според представителите на пътната агенция, най-удачен за реализация е т.нар. „комбиниран вариант“ на трасето, предвиждащ дължината на магистралата от Русе до Велико Търново и изхода й от рамките на общината край Дебелец да е 133 километра. Според тях строителството на аутобана е задължително.