Субсидията за БДЖ се намалява с 40 милиона лева. Тези пари не се прибират, а се дават като целеви капиталов трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. Ще се търсят вътрешни компенсаторни механизми за да не се стига до съкращения и спиране на влакове. Ивайло Московски откри в Русе първия по рода си Център за речни информационни услуги в България. Обектът е изграден със средства от Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г., като инвестицията е повече от 6 милиона лева. Центърът е част от проекта за изграждане на речна информационна система в българския участък на река Дунав, който е на обща стойност от над 37 милиона лева.
„Ще опитаме по-плавен подход, ако някъде е възможно ще се разредят графиците на влаковете“, обясни министър Московски. По думите му за дебата за намиране на вътрешносистемни механизми за решаване на проблема ще бъде търсено мнението и на синдикатите, областните и общинските власти.
Московски беше категоричен, че до неизпълнение на договора с държавата няма да се стигне, както и, че няма да се стигне до съкращаването на 1500 души. По думите му магистрала „Хемус“ остава абсолютен приоритет на сегашното правителство. Има няколко варианта за нейното финансиране.
Министерството работи и върху идеята за спиране на движението на тировете през почивните дни, обясни министър Московски, като добави, че още по времето на предишното му управление са били идентифицирани над 20 места, където да се направят буферни паркинги за тежките камиони. Министерството ще продължи да работи по тази тема, защото не може да се наложи рестрикция, без да се предостави услуга
Чуйте звуковия файл