Общинският съвет на Пловдив ще направи днес още един опит да разгледа проекта за изграждане на тунел под Централна гара. Пред Дарик общински съветници вече пронозираха, че точката, отложена на предишната сесия на местния парламент, няма да мине и днес. Пробивът е част от сключване на споразумение за двустранно сътрудничество между Община Пловдив и Националната компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) във връзка с изпълнението на проекта за реконструкцията на жп възел Пловдив.
Реализацията на тунела, който ще свързва булевардите "Македония" и "Васил Априлов", вече върви към провал. На среща през седмицата представители на НКЖИ разясниха на общинските съветници на града на тепетата подробностите по проекта.
От така представеното от специалистите от железопътната компания стана ясно, че задължение на НКЖИ е само да пробие тунела, а за изграждането на подземните комуникации, за преместването на Южния колектор и отчуждаването на имоти Общината трябва сама да търси финансиране.
Освен това, от железопътната компания са категорични, че Бетонният мост трябва да се бутне, заради изграждането на електрифицирана жп линия, но не се ангажираха с никакъв срок за изграждането на пробива, което пък ще постави пред пловдивчани, живеещи в Южната част на града, огромен проблем с придвиждането до Централната градска част.
По време на срещата мненията на опозиция и управляващи се обединиха в интерес на пловдивчани.
Развитието по темата очаквайте в дебата от 10 часа в петъчната програма на Дарик радио Пловдив, ден след заседанието на местния парламент.
Реализацията на тунела, който ще свързва булевардите "Македония" и "Васил Априлов", вече върви към провал. На среща през седмицата представители на НКЖИ разясниха на общинските съветници на града на тепетата подробностите по проекта.
От така представеното от специалистите от железопътната компания стана ясно, че задължение на НКЖИ е само да пробие тунела, а за изграждането на подземните комуникации, за преместването на Южния колектор и отчуждаването на имоти Общината трябва сама да търси финансиране.
Освен това, от железопътната компания са категорични, че Бетонният мост трябва да се бутне, заради изграждането на електрифицирана жп линия, но не се ангажираха с никакъв срок за изграждането на пробива, което пък ще постави пред пловдивчани, живеещи в Южната част на града, огромен проблем с придвиждането до Централната градска част.
По време на срещата мненията на опозиция и управляващи се обединиха в интерес на пловдивчани.
Развитието по темата очаквайте в дебата от 10 часа в петъчната програма на Дарик радио Пловдив, ден след заседанието на местния парламент.