100376
Данък МПС Пловдив
Данък МПС в Пловдив да се намали до размерите, които плащат собствениците на автомобили в София, поиска на днешната сесия на ОбС на града на тепетата председателят на групата общински съветници от „Съюз за Пловдив“ Дани Каназирева. По думите й, Наредбата, подготвена от администрацията, трябва да бъде коригирана, защото не е финансово обоснована и няма има екологична насоченост.
Експерти: По-високите данъци за старите автомобили няма да доведат до по-чист въздух
Според Каназирева, за автомобили 100 конски сили до 5 години в Пловдив ще начисляват 105 лв., в София – 55 лв. За същите коли, но на възраст от 5 до 10 г. данъкът за пловдивчани е 68 лв., а за софиянци – 36 лв.
За автомобили с мощност 140 конски сили до 5 г. данъкът в Пловдив е 142 лв., в София – 104 лв. За коли 110 конски сили от 15 до 20 г. данък МПС за Пловдив е 131 лв., за София – 89 лв. Собствениците на автомобили 204 конски сили от 5 до 10 г. трябва да внасят 344 лв., ако те са регистрирани в Пловдив. В София за същите коли данъкът е 217 лв., изброи Каназирева.
Тя счита, че вторият парадокс в Наредбата е противоречието в коефициентите за екологичност. "За колите с най-ниска екологична категория евро 1 и 2 е избран минималният коефициент 1,1, макар че законът дава диапазон от 1,1 до 1,4.
За автомобили евро 5 и 6, които най-малко замърсяват въздуха, също не се предлагат адекватни данъчни стимули. За коли евро 5 законът определя границите на коефициент от 0,60 до 0,80, а Община Пловдив взима горната граница от 0,80. За евро 6 също се определя най-високия коефициент 0,60 при диапазон от 0,40 до 0,60", обясни тя. Ако липсва екологична оценка в талона на автомобила, то трябва да се изкара нов такъв.
Столична община пусна калкулатор за изчисляване на данъка за колата
Началникът на "Местни данъци и такси" Цвета Попова обясни, че промяна в налога за МПС-тата с екологична категория евро 3 няма. 10% увеличение ще има при колите, които са произведени преди 15 години. При евро 4 ще има намаление с 10%, при евро 5 - 20% намаление, а при евро 6- 40% намаление на данъка.
Очакванията са новите данъчни правила да засегнат значителна част от собствениците на автомобили. Според данните регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона. От тях на възраст до 5 години са едва около 168 000, а колите над 20-годишна възраст са 1,5 милиона.
Експерти: По-високите данъци за старите автомобили няма да доведат до по-чист въздух
Според Каназирева, за автомобили 100 конски сили до 5 години в Пловдив ще начисляват 105 лв., в София – 55 лв. За същите коли, но на възраст от 5 до 10 г. данъкът за пловдивчани е 68 лв., а за софиянци – 36 лв.
За автомобили с мощност 140 конски сили до 5 г. данъкът в Пловдив е 142 лв., в София – 104 лв. За коли 110 конски сили от 15 до 20 г. данък МПС за Пловдив е 131 лв., за София – 89 лв. Собствениците на автомобили 204 конски сили от 5 до 10 г. трябва да внасят 344 лв., ако те са регистрирани в Пловдив. В София за същите коли данъкът е 217 лв., изброи Каназирева.
Тя счита, че вторият парадокс в Наредбата е противоречието в коефициентите за екологичност. "За колите с най-ниска екологична категория евро 1 и 2 е избран минималният коефициент 1,1, макар че законът дава диапазон от 1,1 до 1,4.
За автомобили евро 5 и 6, които най-малко замърсяват въздуха, също не се предлагат адекватни данъчни стимули. За коли евро 5 законът определя границите на коефициент от 0,60 до 0,80, а Община Пловдив взима горната граница от 0,80. За евро 6 също се определя най-високия коефициент 0,60 при диапазон от 0,40 до 0,60", обясни тя. Ако липсва екологична оценка в талона на автомобила, то трябва да се изкара нов такъв.
Столична община пусна калкулатор за изчисляване на данъка за колата
Началникът на "Местни данъци и такси" Цвета Попова обясни, че промяна в налога за МПС-тата с екологична категория евро 3 няма. 10% увеличение ще има при колите, които са произведени преди 15 години. При евро 4 ще има намаление с 10%, при евро 5 - 20% намаление, а при евро 6- 40% намаление на данъка.
След края на дебатите по точката, тя беше приета според параметрите на първоначално внесеното предложение с гласовете на 27 съветника.
Очакванията са новите данъчни правила да засегнат значителна част от собствениците на автомобили. Според данните регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона. От тях на възраст до 5 години са едва около 168 000, а колите над 20-годишна възраст са 1,5 милиона.