Вербалната агресия към екипа на спешната помощ в Пловдив е ежедневие. Това заяви в ефира на Дарик директорът на Центъра за спешна медицинска помощ д-р Иван Стойнов. По думите му, все по-често гражданите се държат агресивно към екипите на бърза помощ, като се стига дори до физическа саморазправа.
Необяснимо за мен като човек е да си потърсил помощ и когато тя идва, да я посрещнеш с агресия, коментира още д-р Стойнов. По думите му, дори да има забавяне на линейката, екипът няма никаква вина за това.
Отношението на пациентите към спешните екипи е една от причините младите лекари не искат да работят в Центъра, категоричен бе директорът.
От друга страна гражданите търсят спешна помощ за всичко, включително за главоболие и настинка. Големият процент от сигналите, които получаваме на спешния телефон, не касаят спешната помощ и се пренасочват към други структури на здравеопазването, обясни д-р Стойнов.
Не липсват и лъжливи сигнали, като последният случай е от преди ден. Д-р Стойнов разказа как негов екип се е отзовал на сигнал, подаден от млад мъж за много високо кръвно налягане. Когато екипът пристига на място обаче, се оказва, че мъжът се е пошегувал с тях.
Когато пристигнахме на място, се оказа, че мъжът не се нуждае от медицинска помощ, а се е обадил на спешния телефон, за да отмъщава на институциите, разказа пред Дарик потърпевшият д-р Славчо Сърмалиев.
По думите му, мъжът използвал екипа, за да се оплаче от битовите си проблеми, свързани с КТБ и доставчиците на интернет и телевизия.
По това време можеше да има някой, който реално да се нуждае от нашата помощ, коментира д-р Сърмалиев.
/Повече по темата, чуйте в прикачените аудио-файлове/