Омбудсманът дава червен картон на „Топлофикация”
Омбудсманът дава червен картон на „Топлофикация” / Снимка: Даниела Ковачева
Среща на 2-ри октомври с представители на „Топлофикация” е насрочила омбудсманът Юлия Юрдекова. Това ще бъде първа стъпка към активен диалог, тъй като най-голяма част от 100-те жалби на граждани, подадени за месец, касаят проблеми с ТЕЦ-а. Юрдекова се изрази образно, че възнамерява да връчи червен картон на топлофикационното дружество. За 6-ти октомври пък е планиран разговор с електроснабдителната компания на EVN, тъй като сигналите за лошо качество при доставките на ток също са много.

Юрдекова даде пример с гражданин, който от 10 години има спор с „Топлофикация”. Той дори е получил изпълнителен иск на стойност 575 лева за неизплатени сметки за услуга, която не е ползвал, тъй като не е живял в жилището, за което са му начислили сметката. 90 % от съдържанието на жалбите, свързани с „Топлофикация”, са с подобен сюжет, посочи Юлия Юрдекова.

На среща с националния омбудсман Гиньо Ганев вчера са обсъждани перспективи за постигане на финансова независимост на всеки екип на обществен посредник. Такъв делегиран бюджет по линия на националния, ще бъде публично разходван и ще улесни значително работата ни, коментира пловдивският омбудсман.