90% от българските натурални продукти се експортират в западни страни, като около 49 % са за страните от ЕС, 18-19% за САЩ и 8% за Далечния Изток. Останалите 20 до 23% са за останалите части по света. Това обявиха от Българската национална асоциация по етерични масла, парфюмерия и козметика по време на работна среща в Пловдив за европейските изисквания за качество към българските производители на козметични продукти в контекста на членството ни в ЕС.
Извънредно силен е натискът и високи изискванията от ЕС за постигане на евростандарти, които ни поставят в трудно положение и изисква много средства, обявиха по време на срещата български производители на козметика и парфюмерия. Никъде няма задължително предписание за сертифициране за добра производствена практика, твърдят немските експерти в бранша, но европейските наредби предвиждат, че продукцията трябва да бъде конкурентноспособна на европейските пазари. Тяхната препоръка към българските фирми е производство на натурална козметика, която е най-бързо развивашия се сектор в бранша във световен мащаб и възвръщане на позициите на пазарите в Русия и Украйна, вместо евтин производител за евросъюза.