Кристина Сидорова
Кристина Сидорова / DarikNews.bg

Кристина Сидорова към министър Нанков: По какъв начин ще бъде финансиран тунелът, защото и миналата година и тази – това е година и три месеца по-късно, Вие заявявате, че търсим различни начини, като най-вероятно, последният вариант е публично – частно партньорство. 

“По какъв начин ще бъде  финансиран тунелът, защото и  миналата година и тази –  това е година и три месеца  по-късно, Вие заявявате, че търсим  различни начини, като най –  вероятно, последният вариант е  публично – частно партньорство. Публично – частно партньорство, бюджет на държавата, европейски средства, кажете?”.

Кристина Сидорова: Нивото на корупцията е свързано най-често с културата, мисленето и традициите на определено общество

С този въпрос се обърна днес народният представител от ПГ на “БСП за България” Кристина Сидорова към министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Поводът бе неяснотата около финансирането на проекта, включващ две фази, едната от които е на път на бъде изпълнена до края на годината.

Кристина Сидорова постави няколко конкретни питания на министъра на регионалното развитие и благоустройството, а именно - какво се случва с пътя от Велико Търново до Габрово. “Много добре знаете, че трафикът минава през центъра на град Дряново”, уточни депутатът от левицата и попита още какви процедури ще бъдат извършени и има ли обход на град Дряново. Народният представител от ПГ на “БСП за България” постави въпроса и за южната страна на тунела. “Там, където излиза тунелът преди град Шипка, това не го казвате.

Там извършвани ли са отчуждителни процедури , има ли проект за пътя от там, който да свърже с Южна България”, разшири въпроса си Кристина Сидорова. Тя бе категорична, че тунелът под Шипка е жизненоважен и за Стара Загора, но най-вече и за област Габрово, тъй като това ще бъде най-пряката връзка между областта с Южна България, и това ще даде един нов живот на цялата област и възможности за инвестиции.

Кристина Сидорова бе част от Българска парламентарна делегация, посетила Грузия

По думите на Николай Нанков цялата съпътстваща инфраструктура към проекта, т.нар. хинтерланд - връзките между бъдещата магистрала Русе – Велико Търново и съответно връзката в южната му част – в Южна България с автомагистрала Тракия, са въпроси, които стоят на дневен ред от тази година и се работи по тях от тази година. А относно финансирането той заяви, че е изключено европейско финансиране. Два са обективни и реализируеми  източника  според него – публично – частно партньорство и на първо място държавен бюджет.