„Вече 80 години „Идеал Стандарт-Видима” АД създава за хората - години на опит, традиция, иновативност, подобряване и усъвършенстване на процеси и продукти, развитие на хора”, с тези думи инж. Красимир Копчев, Изпълнителен директор на „Идеал Стандарт-Видима” АД откри пресконференцията, посветена на 80-годишнината.
Той представи ключови моменти от историята на компанията, предопределили нейното устойчиво, динамично и успешно развитие - 1952 г., когато започва усвояването и производството на санитарна арматура; първият джойнт-венчър през 1992 г.; инвестицията на „зелено” на „Американ Стандарт” през 1996-1997 в най-големия и модерен завод за санитарна керамика в България, създаването на Дистрибуционен център през 2006 г. и ключови за компанията структури: Европейски център за информационни технологии, Център за финансова отчетност и Оперативен център Supply Chain.
„Всичко това красноречиво показва, че основен наш актив са хората. В компанията работят близо 3100 работници и служители. „Идеал Стандарт-Видима” се нарежда сред най-големите работодатели в България и ключов работодател в региона”, подчерта той и продължи, че здравето и безопасността на работещите са ключов приоритет за компанията, като се прилагат редица международни стандарти и най-добри практики.
„Изключително важен приоритет за нас е и отговорното отношение към околната среда и природните ресурси”, каза още инж. Копчев.
Той съобщи, че общият размер на инвестициите в „Идеал Стандарт-Видима” АД за периода 1992-2013 г. е над 120 млн. евро. Само за 2013 г. са инвестирани близо 6 млн. лева, като най-значимите са в развойна дейност към 2 млн. лева и нова инсталация за производство на месинг блок - 2 млн. лева. За 2014 г. компанията планира да бъдат направени 4 млн. лева инвестиции.
Изпълнителният директор обяви, че динамиката в производствените обеми за периода 1992-2013 г. е най-значителна. Производственият обем е нараснал 9 пъти от 1992 г., когато са произведени 800 000 бр. фитинги. За 2013 г. са произведени общо фитинги и керамика - 7,2 млн. изделия.
В изказването си инж. Копчев засегна и социалните ангажименти на компанията в различни области на обществения живот - здравеопазване, образование, култура, изкуство. Той соъбщи, че „Идеал Стандарт-Видима” АД е първата компания от сектора, която се отзовава на пострадалите от наводненията в Сърбия. „В момента сме в координация с Червения кръст за доставка на 500 комплекта за обзавеждане на бани (санитарна арматура и керамика), с което вярвам ще помогнем на 500 домакинства”.
За развитието на компанията през годините говори и Валентин Ганев, директор на завода за санитарна керамика. Той сподели, че на всеки 5 години компанията преминава през своеобразни цикли на усвояване на нов опит и надграждане на своите производствени и организационни практики. „Първият от тези цикли бе през 1997-1998 г. с построяването на Завода за санитарна керамика. С реализирането на този проект бе усвоен един нов вид производство за нашия регион - керамичното. Последваха няколко години на успешно развитие и доказване - период, през който заводите в Севлиево постигнаха всички основни показатели за качество и ефективност за компанията”.
Валентин Ганев заяви, че един от поводите за гордост, че в Севлиево са двата най-големи центъра за Развойна дейност в рамките на Идеал Стандарт Интернешънъл. В тях работят над 60 висококвалифицирани инженери, като за изминалата 2013 г. са пуснати 828 нови изделия и кодове за крайните клиенти.
„Лично според мен, нашите най-големите успехи дойдоха благодарение на прилагането на принципите на т.нар. Lean производство в нашата организация”, заяви директорът за производство на санитарна керамика. Той допълни, че този нов подход е допринесъл за значително повишаване на производствената гъвкавост: „Постигаме ниво на ефективност на производствения процес, който все още е мечта за много фирми в бранша. Благодарение на всички успехи изброени до тук, днес с чувство на гордост можем да кажем, че заводите на „Идеал Стандарт-Видима” са гръбнакът на компанията Идеал Стандарт Интернешънъл”.
На пресконференцията присъстваше и Марк Макрей, Вицепрезидент Човешки ресурси и Комуникации. Той даде висока оценка за компанията: „Българското подразделение има важно място в нашата компания - 1/3 от служителите работят в нея и със своите знания, умения и професионален опит допринасят за успеха й. Неслучайно ние сме инвестирали над 120 млн. евро”.
Важността на България за компанията Идеал Стандарт Интернешънъл бе подчертана и от Лазар Лазаров, Директор Търговска организация - Клъстър България. Той изтъкна, че от Севлиево се ръководят продажбите в 12 държави: от Източна Европа, през Балканския полуостров до Прибалтийските републики, а от началото на 2014 г. Хърватска и Словения. На тези пазари компанията оперира с луксозната марка JADO, Ideal Standard - емблемата на компанията и Vidima - българската марка.
По време на изказването си Лазар Лазаров подчерта, че „зелената” идея е силно застъпена и в иновативните технологии в продуктите, като уточни: „Приемаме като наш дълг нашите продукти да осигуряват възможно най-малко изразходване на природни ресурси, да бъдат безопасни както и енергоспестяващи. Новите продукти, които пускаме на пазара с т.н. „студен старт” представляват още по-забележителна стъпка към икономичното изразходване на ценни ресурси като вода и енергия.”
Освен иновативните технологии в своите продукти, с които компанията се гордее, Лазар Лазаров представи и новите продукти, които ще бъдат пуснати на българския пазар - колекцията DEA, серията Tempo, иновативни смесители с технология „студен старт” - Ceraplan и нововъведения в колекциите Connect, Strada, Melange, Vidima Posh, SevaFlow and SevaFresh.
Търговският директор обяви, че по повод 80-годишнината на компанията са стартирали няколко промоции в търговската мрежа и интерактивна игра във фейсбук страницата „Помощ! Ремонтирам банята”. „Надяваме се, че така ще зарадваме любителите на нашите марки и ще запомнят нашата годишнина”, заяви той и завърши: „Като лидер на българския пазар ние винаги се стремим да удовлетворяваме нуждите и на най-взискателните клиенти, предлагайки им цялостни решения за дома.”
На пресконференцията присъстваха още Тони Хърбърт - Директор Производство Идеал Стандарт Интернешънъл, Стефан Льов - директор Производство - фитинги, бани и уелнес продукти, Милена Богданова - Директор Човешки ресурси Източна Европа, Ярослав Дончев -Директор Финанси Източна Европа и Вера Йовева - Директор Supply Chain Източна Европа.